Мнозина смятат, че включването на климатика в автомобила е ненужно през зимата. Това обаче се оспорва от специалистите, тъй като може да доведе до преждевременно излизане от строя на климатичната уредба.
Климатикът в колата работи по същия начин като домашния климатик – има компресор, тръби, радиатори и вентилатори. Компресорът на климатика компресира фреон, който в резултат на това преминава в течно състояние и се загрява много. За да се охлади, първо се използва радиатор под капака, а след това радиатор в кабината, наречен изпарител. Там фреонът преминава от течно в газообразно състояние.
По време на този процес фреонът се охлажда силно, което осигурява прохлада в купето на автомобила. Между другото, климатичната система в автомобила не само осигурява комфортна температура в купето, но и влияе върху безопасността при шофиране, тъй като с повишаване на температурата в купето концентрацията на внимание на водачите намалява.
Освен това стъклото се изпотява при висока влажност, а климатикът бързо изсушава въздуха в кабината и „почиства” предното стъкло.
Компресорът на климатика има много малки части, между които се създава триене. За да се удължи експлоатационният живот на механизма, частите се смазват със специално масло, но продължителният престой на компресора може да доведе до това, че маслото ще изтече от контактните точки и частите ще останат без смазване.
Специалистите са на мнение, че за „здравословно” поддържане на климатика, той трябва да се включва поне веднъж седмично за 10-15 минути. Следователно климатикът трябва да бъде включен в профилактика дори и през студения сезон.
Вярно е, че някои автомобили имат ограничение за работата на климатичната система в студено време, но можете да ги заобиколите, ако включите климатика на топъл паркинг или гараж. Разбира се, можете да използвате климатика и за борба със замъглените стъкла – изпарителят кондензира влагата и я извежда навън през дренажния канал.
Е кои ще плаща гориво аааа ….