Анализаторската компания Oxford Economics публикува наскоро проучване за икономическото въздействие на Huawei в Европа. Отделна част него е посветена на приноса на компанията за България.
Като цяло операциите на Huawei в Европа поддържат общ принос към българския БВП от 43,8 милиона евро през 2019 г., което според Oxford Economics представлява 0,08% от икономиката на България през тази година.
Приносът на фирмата за българската икономика се е увеличил значително през последните години, отчитайки средногодишен темп на растеж от 10,1% между 2015 и 2019, сочи докладът.
Компанията също така пряко или косвено е създала над 1100 работни места, което представлява 0,03% от пазара на труда в България. Средногодишният ръст на осигурената от компанията заетост е 12%.
Икономическото въздействие на Huawei в България между 2015 и 2019 г. се изразява и в принос от 39 милиона евро към БВП. Данъчните постъпления са 32 милиона евро или 0,1% от общите данъчни постъпления за страната. Реалният растеж на данъчните постъпления между 2015 и 2019 г. е 43%.
Поръчките на Huawei от български доставчици са стимулирали допълнителни 1,3 милиона евро данъчни постъпления. В сравнение с 0,8 милиона евро през 2015 г., това представлява средногодишен ръст от 12,7%.
Според Oxford Economics, положителният принос на Huawei към българската икономика през последните пет години се дължи на оперирането на компанията на местно ниво и на поръчки от базирани в България доставчици.
Oxford Economics оценява приноса на Huawei в три насоки. Прекият принос е генериран посредством оперирането в България и чрез прякото наемане на български персонал и директни данъчни плащания към българската държава.
Косвеният принос на фирмата е свързан със закупуване на суровини за стоки и услуги от български доставчици. Индуцираният принос се изразява в това, че Huawei и фирмите от веригата за доставки изплащат възнаграждения, които стимулират допълнителни брутна добавена стойност, заетост и данъци.
много ми е интересно къде хуйвей е създал работни места?
1100 човека няма да наемат за 110 години, това е ясно.
Да не броят рецепционистите по посрещане на клиенти в мобилните оператори, където продават 1.мобилни услуги 2.интернет 3.телевизия 4.други и 5.телефони 90% от които не са на хуйвей?
Сигурно тях броят 🙂