Три китайски марки в Топ 5 при смартфоните, Huawei не е там

Пазарът на смартфони отбеляза ръст от 24% през първото тримесечие на 2021 г.
(снимка: CC0 Public Domain)

Глобалните доставки на смартфони възлизат на близо 340 милиона бройки през първото тримесечие на 2021 г., което е с 24% повече на годишна база и най-високият ръст от 2015 г. насам, по данни на Strategy Analytics. Възстановяването се дължи на търсенето от страна на потребителите със застаряващи устройства и феноменалния 5G натиск от китайските доставчици.

Една от значимите промени през тримесечието е фактът, че Huawei отпада от Топ 5 на доставчиците на смартфони. Това бе очаквано от повечето анализатори, след като бизнесът на компанията бе засегнат сериозно от американските санкции.

„Китайският пазар на смартфони имаше сензационно тримесечие, водено от успеха на 5G продуктите на множество ценови нива. Китайските доставки на смартфони са се увеличили с 35% на годишна база, достигайки 94 милиона бройки през първото тримесечие на 2021 г.”, коментира Линда Суй, старши директор в Strategy Analytics.

В световен мащаб петте водещи доставчици взимат 76% пазарен дял през първото тримесечие на 2021 г., спрямо 71% преди година. „Недостигът на чипове и страничните ограничения не оказаха значително влияние през първото тримесечие сред първите 5 марки, но според нас бяха и ще бъдат притеснение за по-малките доставчици през следващите няколко тримесечия”, допълва анализаторът.

Samsung остава най-големият играч, със 77 милиона доставени смартфона в световен мащаб през първото тримесечие, бележейки ръст от 32% на годишна база. Новите по-достъпни 4G и 5G модели на Samsung и пуснатата по-рано серия Galaxy S21 заедно имат солидни резултати през тримесечието, коментира Нийл Моустън, изпълнителен директор на Strategy Analytics.

Apple е доставила 57 милиона устройства iPhone по целия свят през тримесечието, заемайки второ място със 17% пазарен дял. Силната инерция зад 5G серията iPhone 12 продължава на различни пазари, подчертава Моустън.

Xiaomi заема трето място по брой доставени смартфони за второ поред тримесечие. Китайският производител е доставил 49 милиона смартфона в световен мащаб и държи 15% пазарен дял през първото тримесечие на 2021 г., спрямо 10% преди година, сочат данните. Xiaomi расте в Индия и Китай и разширява бизнеса си в Европа, Латинска Америка и Африка.

Oppo (без Realme и OnePlus) печели 11% пазарен дял и остава четвъртият най-голям доставчик на смартфони през първото тримесечие, следвана от vivo, която бележи впечатляващ ръст от 85% през разглеждания период.

Коментари по темата: „Три китайски марки в Топ 5 при смартфоните, Huawei не е там”

добавете коментар...

  1. Цецо

    Кофти,все пак Huawei купуваха американски технологии,ако не зависеха от тях нямаше да им пука за ембарго.

  2. ха

    Интересно ми е каква е класацията, ако изключим пазара Китай? Дали пак някоя от трите марки ще завоюва поне третото място…

  3. :o)

    Значи агресора САЩ е погазил всякакви права и свободи, затова от топ 5 продадени
    смартфони в света има 1 американски бранд, 1 корейски – номер 1 и 3 китайски.
    Сигурно защото агресора сащ иска да има 1 марка в топ 5 а не 5 марки 😀
    Абе пийте ги тея хапчета бе…

  4. Безпристрастен

    Xiaomi работи с Клаком и серията на Snapdrogon както и Samsung работи с тях а Клаком е Американската компания едва ли ще рисуват да навредят на техните компании..

  5. Samsung

    Да, така е, но виж до какво води “политиката на теслата” на тръмп, до кривата круша! Удуши Хуавей, но на негово място идват още 5 китайски производителя. Още догодина калпавите айфони отново ще са извън тройката и ще трябва нов, световен, псевдо-“пазарен ход”, за който загатнаха още в края на 2020г. с временното отнемане на лицензите на xiaomi… И така,това е демокрация според САЩ, или им даваш пари, природни ресурси, територии, или санкции

  6. Anonymous

    Това е резултат от удара и погазването на всякакви правила, свободи от агресора САЩ.
    Показателно колко честна и демократична държава е САЩ не признават свободният пазар за тях има само американски пазар и бизнес в ущърб на всички останали държави.

Коментар