Първите водородни влакове тръгват в Европа

Coradia iLint е изминал над 200 000 км в активно тестване с пътнически услуги
(снимка: Alstom)

Първите в света 14 водородни влака ще влязат в експлоатация през март 2022 г. в Долна Саксония, Германия, съобщиха от компанията Alstom, която представи своя Coradia iLint на онлайн събитие с журналисти от цял свят.

„Половината от железопътните линии в Европа не са електрифицирани и ние намерихме решението за това – влак с нулеви емисии на водород. Тази технология ще изиграе основна роля в декарбонизацията на сектора”, заяви Анри Пупар-Лафарж, председател на Борда на директорите и главен изпълнителен директор на Alstom.

От 2018 г. досега Coradia iLint е изминал повече от 200 000 км в активно тестване с пътнически услуги, уточниха от компанията.

„Технологията вече е изпитана и отговаря на всички изисквания: устойчивост, икономическа ефективност и удовлетвореност на клиентите”, заяви Кармен Швабъл, управляващ директор на железопътния оператор LNVG в Долна Саксония – компанията, която въвежда в експлоатация първите водородни влакове.

Водородните влакове предлагат чиста, надеждна и оптимална алтернатива за 46% от основните железопътни артерии в ЕС, които не са електрифицирани, обявиха от Alstom. Според компанията, до 2035 г. в Европа ще трябва да бъдат заменени над 5000 дизелови пътнически влака.

14 водородни влака ще влязат в експлоатация през март 2022 г. в Долна Саксония
(снимка: Alstom)

Новата технология бързо набира популярност. Alstom вече работи по нови договори за поръчки в Италия и Франция, стартира и пилотен проект в Обединеното кралство. Компанията проведе и успешни тестове в Австрия, Холандия и Германия.

„Водородът има основна роля за изпълнение на ангажиментите на ЕС за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г.”, каза Джан Лука Бачи, президент на Alstom Европа.

По неговите думи, налице е огромен интерес за инвестиции във водородни технологии в Централна и Източна Европа, в страни като Полша, Румъния, България и Гърция, които правят първи стъпки в популяризирането на тази технология.

„Средствата, които са предвидени за всяка страна членка на ЕС от Фонда за възстановяване, ще спомогнат за засилване на инвестициите в тази посока”, добави Джан Лука Бачи.

Коментари по темата: „Първите водородни влакове тръгват в Европа”

добавете коментар...

  1. до л

    “колко енергия се губи да се произведе водород” колко много да е. Интересно в пустините колко енергия има.

  2. Клик

    Никъде не се спомена ,че българин е в основата на технологията която не е никак нова ама нали парички трябва да се печелят като нова технология

  3. Тътъ

    Щото тока се прави и съхранява ЕКО

  4. л

    анонимния смешник явно не може да мисли грам, колко енергия се губи да се произведе водород, да се съхранява и след това да се гори, електрическите превозни средства е истината и не случайно Мъск осмя водородните глупости.

  5. Anonymous

    “л” е голяма глупост.

  6. л

    Водородните превозни средства са голяма глупост

Коментар