Когато SpaceX изстреля първия си изцяло цивилен екипаж в космоса по-късно тази есен и предприеме многодневно пътуване около Земята, човечеството ще може да проследи всичко онлайн – благодарение на изключителна документална сделка между Netflix и частната космическа компания на Илон Мъск.
Първите две части от минисериала от пет епизода, „Countdown: Inspiration4 Mission to Space“, ще дебютират на стрийминг платформата на 6 септември, съобщи Vox. Те ще са най-близкото досега начинание на Netflix, подобно на събитие в „почти реално време“, съобщиха от компанията.
През целия септември екип от видеооператори ще следи цивилните астронавти – включително милиардера Джаред Исакман, който ще пилотира космическия кораб – докато се подготвят за пътуването и в крайна сметка излитат в космоса.
Ако всичко върви по план, Netflix ще пусне още два епизода на 13 септември. След това ще филмира и действителното излитане на 15 септември. После платформата ще го предаде като „пълнометражен финал“ в края на месеца.
Netflix дава ясно да се разбере, че иска да мислим за мисията като за нещо, което е „за всеки“. Един рекламен плакат за шоуто декларира: „Този септември всички отиваме в космоса!“ Стрийминг платформата дори пуска екшън/анимационно шоу, за да обясни мисията на децата и техните семейства.
Но SpaceX и Netflix едва ли са единствените компании, които се надяват да се възползват от историческата промяна – прехода към космическия туризъм. Мисията Inspiration4 и нейният специален стрийминг бележат нова ера на излъчване на живо от космоса.
Възходът на космическия туризъм също изглежда узрял за епохата на стрийминга – време, когато хората могат да гледат тези събития почти навсякъде, а развлекателната индустрия вече започна да превръща радостите на милиардерите с нулева гравитация в масивни медийни събития.
„Заснемането в космоса е нещо, което ще привлече абонати в световен мащаб“, каза Джулия Александър, старши анализатор по стратегиите в Parrot Analytics. Нарастващото търсене и „фактът, че е сравнително евтино за производство в сравнение с известните престижни драми с големия холивудски талант“ означава, че в бъдеще ще видим много повече риалити предавания, обвързани с космически пътувания”, смята тя.
Научно-космическият сериал Nova е осмият най-популярен документален сериал в САЩ между юни 2020 г. и юли 2021 г. Миналата година „Космос: Възможни светове“ с участието на Нийл де Грас-Тайсън е гледан 18 пъти повече от средното при документалното съдържание на тема наука и природа.
А характерът на платформите за видео, където данните за интереса определят какво ще се поднася на зрителя, може да насочи хората към конкретни типове предавания.
„Netflix и други стрийминг платформи могат да създават нишово съдържание като това, защото са в състояние да използват своите клиентски данни, за да съобразят съдържанието с интересите на своите потребители“, казва Майкъл Смит, професор по информационни технологии и маркетинг в университета Карнеги Мелън.
От друга страна, Blue Origin и Virgin Galactic са напълно наясно, че техните космически дейности могат да действат като реклама за марките им, свързаните с тях компании и космическия туризъм като цяло. Съответно те са склонни да инвестират значителни средства за включване на експертни коментатори, актуализации на живо и поточно излъчване на излитанията.
Virgin Galactic дори нае инфлуенсър от TikTok за предстоящия си полет. Милиони се включиха в YouTube канала на Blue Origin за излитането на 20 юли, което отведе Джеф Безос в суборбитален полет заедно с най-възрастния и най-младия, посещавали някога космоса – пилота Уоли Фънк и холандския тийнейджър Оливър Деймен.
„Искахме да покажем, че това е истинско преживяване с ракета. В света има по-малко от 600 души, които някога са били в космоса“, каза Линда Милс, вицепрезидент по комуникациите на Blue Origin, пред PR Week. „Да демонстрираме, че специалността и уникалността на полета е нещо, което се опитвахме да предадем на бъдещите клиенти“.
Полетът на Безос беше и първият – и е засега единственият – с изстрелване на ракета, който клиентите на Amazon можеха да гледат на живо в Prime Video. Но това е само дегустация на менюто, което предстои. Планират се още риалити предавания, заснети от космоса, в близко бъдеще.
Американска продуцентска компания, наречена Space Hero, работи върху конкурсно шоу, което ще накара обикновени хора да тренират и да се състезават за шанса да спечелят много скъпо пътуване до Международната космическа станция. Подобно на Netflix компанията казва, че се фокусира върху „отварянето на космоса за всички“. Тя обаче предлага първото по рода си наистина извънпланетно изживяване. Space Hero дори подписа договор с НАСА през април.
За това, че хората открай време харесват излитанията и се вълнуват от тях, е показателно, че още преди години те бяха нещо, което се предава на живо по телевизията и кара всички да седнат със стаен дъх пред екраните. Сега частните космически компании подновяват този интерес, временно потушен от избухването на совалката Challenger през 1986 г.
Освен всичко друго подобни предавания отвличат вниманието на зрителите от факта, че търговският космически туризъм, поне засега, е екологично „съмнително“ хоби за свръхбогати хора, което няма да постигне веднага много по отношение на напредъка на научното ни разбиране за космоса.
Но макар критиките към космическите мечти на милиардерите да се засилиха след излитането на Безос, надали ще може да се каже същото за последното NetX шоу на SpaceX, казва Александър от Parrot Analytics. „Предполагам, че SpaceX своего рода ще определя какво се случва. Netflix просто иска да го показва и да направи възможно най-добрия документален сериал“, прогнозира тя.
А характерът на платформите за видео, където данните за интереса определят какво ще се поднася на зрителя
За това, че хората открай време харесват излитанията и се вълнуват от тях
което ще накара обикновени хора да тренират и да се състезават за шанса
което няма да постигне веднага много по отношение на напредъка на научното ни разбиране за космоса.
🙂 абе тия новини,през гугъл транслейта ли ги пускате? 🙂