Новата икона на ИТ индустрията: шефът на Xiaomi

Докато Лей Джун говори за новите продукти на Xiaomi, зрителите правят покупки за милиони долари
(снимка: MI Blog)

Когато напусна този свят, основателят на Apple Стив Джобс не просто остави една компания без своя създател; той остави целия свят без една харизматична личност, която мнозина обожаваха да слушат с възхищение. Днес ИТ светът има своя нов идол: Лей Джун. 51-годишният основател и главен изпълнителен директор на Xiaomi – понастоящем втората най-продавана марка смартфони в света – е очарователен и тълпите с удивление и възхищение слушат неговите презентации.

Наскоро Лей Джун произнесе едночасова реч при пускането на анонса на новите продукти на Xiaomi. Вниманието, което получи, сякаш засенчи всеки продукт, пуснат този ден.

Народен човек

Очарованието на големия бос, който изглежда обикновен и естествен като всеки друг човек от народа, винаги е омайвало аудиториите, отбелязва Protocol. Мнозина някога се подиграваха на недостатъците на Лей – като неговия провинциален китайски диалект и скромното му възпитание в малък китайски град – но сега всичко това е обект на обожание от обществеността.

Откровеност и хумор

За много китайски технологични компании излизането на фондова борса означава, че те са успели. Но Лей показа този успех от друга гледна точка.

Цената на акциите на Xiaomi почти веднага спадна след IPO-то и в продължение на месеци седеше под 50% от дебютната. На компанията бяха необходими две години, за да се върне към първоначалната си стойност, а Лей сподели някои забавни истории за този период – но с чувство за хумор и със самоирония.

Една от тях, която моментално се разпространи в мрежата, е, че Лей Джун бил твърде смутен, за да се срещне с медиите, след като акциите на Xiaomi се спаднали под началната си цена в първия ден на борсовата търговия.

„След церемонията по откриването имаше много журналисти от медиите на входа [на фондовата борса]“, каза Лей. „Никой от нас не искаше да се изправи пред тях, затова се скрихме в един склад“. Той показа дори снимка, уловила момента.

В друг анекдот Лей каза, че е бил упрекван от един инвеститор в продължение на повече от час и е стоял с колегите си „подобно на ученици от началните класове“. Тези шеги са в стила на имиджа на Лей като един от най-земните технологични лидери в Китай.

Самоувереност и амбиция

Казват, че публиката обича „силните“ хора, а когато лекторите излъчват самоувереност и амбиция, те изглеждат „силни“. Така се получава и с Лей Джун. Той откри речта си с препратка към събитие от преди седем години, когато публично обеща да превърне Xiaomi в най -голямата марка телефони в света в рамките на десетилетие.

Спомена също, че вицепрезидентът на Apple Брус Сюел, който беше на същото събитие през 2014 г., на шега коментира: „Лесно е да се каже; много по-трудно е да се направи“. Е, Xiaomi почти го направи. Тя вече детронира Apple като втората най-продавана марка телефони в света. Целта на Лей от преди седем години сега изглежда по-реалистична.

Икономика на феновете

Xiaomi винаги се е представяла като компания, която остава изключително близо до своите клиенти, много от които са фанатично запалени по марката. Лей обяви, че Xiaomi ще предложи възстановяване на сумата на всеки, закупил един от първите модели смартфони на Xiaomi – като благодарност за ранната им подкрепа.

Списъкът включва 184 600 купувачи. Решението ще струва около 57 милиона долара, каза Лей, но това е цена, която Xiaomi е готова да плати.

Луди продажби

Речта на Лей можеше да се гледа на живо в почти всички китайски социални мрежи, включително няколко приложения за електронна търговия на живо. Дори когато Лей не говореше за продукти на Xiaomi в речта си, приложенията, чрез които се излъчваше, непрекъснато предлагаха на публиката един или друг продукт на фирмата.

Какво произлезе от това? Както съобщава китайското издание Dianshang Zaixian, в крайна сметка зрителите на речта на Лей са закупили продукти на стойност над 10 милиона долара този ден…

Коментар