Анализаторската компания Research And Markets публикува доклад за пазара на грамофонни плочи в Европа. Прогноза сочи, че пазарът ще продължи да расте стабилно през следващите години.
По-конкретно, средногодишният ръст на продажбите в периода от 2021 до 2025 г. ще бъде около 6%. В резултат на това, европейският пазар на грамофонни плочи ще се увеличи с 96,68 милиона долара за пет години.
Research And Markets отбелязва, че растежът се подхранва от промоционалните кампании, но това не е основният двигател. Трайният подем в търсенето на грамофонни плочи е свързан с интереса към по-старите записи и естетическата привлекателност на плочите.
Докладът обхваща около 25 доставчици на грамофонни плочи и няколко канала за разпространението им, вкл. онлайн канал за търговия на дребно, независими търговци на дребно и супермаркети/фирмени магазини.
Ламповите имат две нива на изкривявания, едното е лампите, триодите са нелинеини, пентодите са най добрите крайни лампи и са най линейни.
Второто ниво е крайният трансформатор, и при някои модели работи в режим на подмагнитване на магнитопровода което води до специфичното изкривяване на звука, но маняците купуват и такива. И този ефект.може да се изключи с един бутон а при по скъпите да се променя насищането реостат или превключватели, това са.поръчкови модели.
Коефициентът на усилване при ламповите е много по малък спрямо полупроводниковите и обратна връзка е трудно приложима за коригиране на изкривяванията.
Изкривяванията на ламповите са от друг вид и не са дразнещи спрямо полупроводниковите но примерно с Mos, транзистори звука е много по добър от с биполярни крайни транзистори.
И трита вида съм ги сравняваш със сд и плочи и на добро звучене е от плоча със Мос транзистори усилвател.
Кабелите, позлатени или посребрени конектори, спойки със припой със сребро… много неща уж имат значение
Симо, аз ти казвам как стоят нещата технически. Не на кой какво му се струва. Защото това пък е най-“хлъзгавата” тема. Има десетки тестове за звук “на сляпо”, където десетки маниаци са ставали смешно-жалки. Преди повече от 10 год имах близка среща с маниак и покрай него гледах в тубата тест където уж пробваха видове аудио кабели. Диаметри, материали, многожични, видове екранна защита, посребрени, позлатени жакове и пр.
И се пънаха ония експерти, тук нещо ниските се губят, там високите, тук това се изкривява, другото добре и т.н. И накрая излезе, че си имало директен скрит кабел, а смените на кабел са били парлама. И разбира се “експертите” бяха здраво на_кани. И разбира се както се полага на експерти, за да не си тръгнат все пак на_кани, стигнаха до извода, че са били познавали през цялото време.
А ламповите усилватели са предпочитани заради по-малките изкривявания спрямо полупроводниковите. Това е технически доказано.
Скивай Фофу,
За колите и мълниите темата е обширна и дано не се случва…
За сд-то има интересни сравнения в Ютюб от плоча записват на СД , студиото където правят сравненията е за метъл музика и хората там са малко шантави, та при възпроизвеждане на СД-то и при просвирването на плочата според тях звука е еднакъв, казват че СД дава по добър звук,
От опит казвам че плочата е много по приятното за ухото макар високите честоти да са по слаби но с настройки това се коригира.
Най добър звук съм вадил с качествени полупроводникови усилватели и плоча, при повечето ламповите има специфични изкривявания които променят звука по приятен начин и много манияци купуват лампови но звука е променен…
Ех Симчо. за голям техничар се пънеш ама каква неграмотност показваш …. Оставям глупостите ти, дето щеше да слагаш в джоба си американския военен департамент или дето щеше да даваш акъл на арабите как се строи в пустинята. Но с последните ти две изказвания, изтрепа рибата.
Електромобила като го удари мълнията и мани, та мани.
За колко пострадали от мълния автомобили (от какъвто и да било тип) си чул или чел?? Фарадеев кафез знаеш ли какво е ?? Малко виж там, поограмоти се …
И последното “Уж CDто е най доброто …”
CDто никога не е било по-доброто. Поне за технически грамотните хора. Защото технически грамотните хора знаят, че семплирането (на български вземането на отчети) на сигнала при диджитал то аналог конвертрането за CD системите е 44.1 kHz.
Което означава че на 4 kHz звукова честота имаме взети 10 отчета, за 10 kHz имаме взети 4 отчета за секунда, за близките до 20 kHz са само 2. През останалото време няма информация за сигнала.
Слагат се кондензатори които леко изглаждат (екстраполират) и избягват пълното насичане на звука, но горе долу е до там. Звука е стъпаловиден, да го кажем. Няма нищо общо с плавноста на аналаговата пльоча.
Уж CDто е най доброто но музикалните манияци си купуват плочи… Сравнявал съм звученето на едни и същи албуми на плоча и сиди, плочата дава по мек звук по ме кефи нищо че на сидито всичко е много по ясно но я няма топлината/мекота на звука. Сравненията ги правех на звукова система Lynn за 90 хилки ама долара … в скромно звукозаписно студио на една приятелка, не много известна певица, която се води не успяла в музикалния бизнес …и е луда на тема вайнъл… има хиляди на всичките джаз, поп и рок изпълнители много пара е строшила. И на по евтини системи с грамофон за хилядарка и звук за няколко хилки пак звука е по мек, а с колони kef или bowers and Wilkins за около 1500 долара изкарвам от плоча звучене като лин за 90 хилки и това съм го показвал на неуспялата певица… позеленя от яд че може и с 5000 долара звукова система да се изкара маняшки звук като Линн за студиини записи. .. Плочите със синята пластмаса са сякаш най издърливи…