Американската интернет услуга за доставка на храна DoorDash задължи всички свои служители да вършат нетипична за тях работа поне веднъж месечно. Така например, някои от тях ще трябва временно да се преквалифицират като куриери, а други – като специалисти по поддръжка на клиенти.
Принудителната благотворителност не предвижда изключения за никого: както софтуерните инженери, така и топ мениджърите, включително генералният директор Тони Сю, ще трябва да се откажат от изпълнението на преките си задължения по договор.
DoorDash потвърждава за необичайната ротация на персонала пред MarketWatch. Всъщност компанията възобновява програмата WeDash, считано от януари 2022 г.. Благотворителната инициатива WeDash, която има за цел да се справи с глобалния проблем с глада, стартира през 2018 г., но беше временно прекратена през 2020 г., поради пандемията от коронавирус.
От компанията поясняват, че рестартират програмата, за да могат служителите да разберат по-добре проблемите и особеностите на бизнеса. В допълнение към WeDash, доставчикът на храни ще предложи на служителите алтернатива, наречена WeSupport – работа за поддръжка на клиенти. Впоследствие ще се появи и програма WeMerchant, в която служителите ще могат да изпитат удоволствието от работата в подкрепа на продавачите.
Средствата, събрани от персонала чрез WeDash, WeSupport и WeMerchant, ще бъдат дарени на организации с нестопанска цел, уверяват от компанията.
Много служители на DoorDash изразяват недоволството си от подобна перспектива. Това личи от коментари в платформата Blind Internet, където служители от различни фирми могат да обсъждат своите работодатели, без да се страхуват, че ще бъдат уволнени. Blind обещава на своите потребители анонимност, но изисква предварителна регистрация със служебен имейл адрес. Така услугата може да провери дали човек наистина работи за фирмата, за която пише.
Тема в платформата Blind, посветена на иновацията в DoorDash, вече е събрала хиляди коментари. Някои служители са откровено възмутени от настоящата ситуация, като отбелязват, че не са били наясно с „подводните камъни” от този вид, когато са постъпвали на работа във фирмата.
„Трябва сами да извършвате доставката веднъж месечно и това ще бъде взето предвид при оценката на работата. Не съм се регистрирал за това, нямаше нищо за това нито в длъжностната характеристика, нито в писмото с предложение за работа”, казва един от коментиращите.
Други посочват, че това е добър начин всички служители на компанията да се запознаят лично с функционирането на нейните бизнес процеси и е в съответствие с популярния сега клиентоцентричен подход за развитие на бизнеса. Коментатори, представляващи други услуги за доставка, по-специално Amazon, отговарят, че тази практика съществува и в тяхната компания.
Междувременно, говорител на DoorDash казва пред MarketWatch, че позицията на коментаторите в Blind за програмата WeDash не отразява настроенията на повечето служители на компанията.
DoorDash с персонал от 6000 души доминира в бизнеса с доставка на храна в САЩ с 57% пазарен дял към края на ноември 2021 г., според Bloomberg Second Measure. Компанията изпреварва по този показател Uber Eats, която има 24%, Grubhub с 15% и Postmates (3%), придобита от Uber в края на ноември 2020 г.
По собствени данни на DoorDash, през 2020 г. компанията е работила с 450 хиляди търговски предприятия и 1 милион куриери. Общият брой клиенти, обслужвани от услугата, надхвърля 20 милиона. Приходите на доставчика през 2020 г. превишават $2,88 млрд., а нетната загуба намаля до $0,461 млрд.
Нищо , което компанията си измисля и те задължава не е ок.
Все пак си постъпил там за определена работа.
Ако искат да правят тийм билдинги или да събират “чейнджъри” обаче по желание
или срещу съответната премия.
Американските са такива представителки на древната професия скокват и правят всичко
само когато чуят магическата думичка “overpaid”
Докато програмистите се занимават с доставките, нещата все още изглеждат що-годе приемливи. Обаче като доставчиците почнат да програмират, нещата ще загрубеят.