Световната банка се чуди на сделките в гейминг бизнеса

Капиталът предпочита игрите вместо инвестиции за развитие на бедните страни
(снимка: CC0 Public Domain)

Глобалният пазар на видеоигри достигна рекордните 175 милиарда долара към края на миналата година, по данни на анализаторската компания BCG. Експертите отбелязват, че петте водещи пазари на игри са Китай, Русия, САЩ, Южна Корея и Япония.

Инвестициите в сектора нарастват бързо. Ако през 2018 г. те не надхвърляха 6 милиарда долара, то през 2020 г. вече са повече от 30 милиарда. Поредното доказателство за поскъпването на бранша е покупката на Activision Blizzard от Microsoft в сделка на стойност 69 милиарда долара.

Световната банка смята подобни разходи за неоправдани, особено в условията на пандемия, пише руският новинарски портал Vesti. От институцията коментират, че Международната асоциация за развитие е успяла да привлече три пъти по-малко средства за подпомагане на развиващите се страни през последните три години.

„Привличахме по 8 милиарда долара годишно за 75-те най-бедни страни. Сравнете 8 милиарда долара с около 70 милиарда долара инвестиции в компания за компютърни игри…. Не се ли чудите: чакайте, това ли е най-добрият начин за използване на капитала?” – коментира Дейвид Малпас, президент на Световната банка.

Коментари по темата: „Световната банка се чуди на сделките в гейминг бизнеса”

добавете коментар...

  1. :o)

    доста лицемерно изказване от хора които целият им смисъл е трупане на безмислени пари, ограбване на бедните и правещи свръхбогатите още по-богати (на хартия)
    ами тези сделки са точно това отражение на човешката алчност
    ще те купя за 70 милиарда за да изкарам 700 милиарда от теб …иначе не ми трябваш
    а какво са банките, ако не горивото в огъня на човешката алчност 🙂

Коментар