Стратегии за големи данни и облак трябват на търговците

Използването на пълната гама търговски канали изисква от търговците да комбинират цялата налична информация за потребителското взаимодействие

Използването на пълната гама търговски канали изисква от търговците да комбинират цялата налична информация за потребителското взаимодействие

Потребителите са склонни да споделят с търговците информация за себе си, най-вече ако получат индивидуално отношение и добавена стойност в замяна, сочи глобално проучване на IBM, огласено на конференция на Националната търговска федерация.

Процентът на потребители, склонни да споделят своето местонахождение с търговските вериги, почти се е удвоил за една година, достигайки до 36%. Около 32% от потребителите биха споделили данни за социалния си статут, а 22% биха предоставили своя мобилен телефон, за да получават текстови съобщения, твърди изследването.

За да спечелят доверието и лоялността на потребителите, доставяйки им допълнителна стойност в замяна, търговците трябва да имплементират стратегии за „Big Data and analytics” (Големи данни и анализ), така че да могат да се възползват от информацията, получена от клиентите, съветват експертите на IBM.

Проучването показва кои са петте най-важни потребности на потребителите, касаещи пазаруването при наличие на пълна гама от търговски канали (пазаруване онлайн, през телефон и в търговски вериги). Това са:

  • Унифициране на цените във всички търговски канали
  • Възможност за поръчване на стоки извън наличност и директна доставка по домовете
  • Опция за проследяване на статуса на поръчката
  • Наситеност на продуктовия асортимент по веригата
  • Възможност да се връщат стоки, закупени онлайн във физическите магазини

Според проучването, потребителите попадат в 4 различни групи, определяни от техния интерес и употреба на социални и мобилни технологии, докато пазаруват. 19% от изостават в тази класация – те не използват технологии, за да пазаруват. 40% от купувачите използват социални и мобилни технологии за събиране на информация, но не са склонни да ги използват за пазаруване. 29% използват социални и мобилни технологии много по-интензивно за всичко – от проучване до поръчване на стоки.

12% от проучваните потребители са класифицирани като „пионерите” (trailblazers), или тези, които използват технологиите през всички канали и базират своя избор на търговска верига в зависимост от това дали тя предоставя тази възможност. Изследването на IBM предвижда, че използването на технологии за проучване или пазаруване ще се увеличи в бъдеще.

„Шоурумингът” не е вече топ заплаха, е друг извод от изследването. Потребителите все по-усилено пазаруват онлайн. Докато през 2013 г. 84% от купувачите, участвали в проучването на IBM, избират магазина, за да направят своята последна не-хранителна покупка, тази година този процент пада до 72%.

Изненадващо, „шоурумингът”, или практиката да търсиш стоките в магазина, но да ги купуваш онлайн, избледнява. Докато повечето участници в проучването са имали тази практика, само 30% от всички пазаруващи онлайн всъщност са резултат от шоуруминга – почти 50% спад спрямо миналата година. 70% от онлайн покупките са направени от купувачи, директно от интернет.

Използването на пълната гама търговски канали изисква от търговците да комбинират цялата налична информация за потребителското взаимодействие – било то от магазина, онлайн или на мобилно устройство – с външна информация от социални медии, видео и др. Проблемът за повечето търговци е не само да комбинират цялата информация, за да си създадат единен облик на потребителя, но и също да могат да реагират своевременно на неговите запитвания и реакции. Потребителите очакват от търговците да се учат от техните действия, за да могат да получават персонализирани оферти и отношение.

Търговците трябва да се възползват от възможностите на клауд компютинга, за да подсилят стратегиите си при използване на различни търговски канали. Това би им доставило най-бързия и ефективен начин да се справят с широкия набор от информация, събрана в единна безопасна платформа, съветва IBM.

Коментар