Потребителите се интересуват повече от новите възможности за плащане, които предлагат мобилните устройства, отколкото от сигурността на мобилните плащания, сочи проучване на MasterCard, реализирано съвместно с Prime Research. Резултатите от изследването бяха представени на Световния мобилен конгрес (MWC 2015) в Барселона.
Изследването проследява 19,1 милиона публикации в световен мащаб, споделени в Twitter, Facebook, Instagram, форуми, Weibo (CN), Google+ и YouTube през цялата 2014 г. Резултатите показват забележителен ръст в обема на разговорите (през 2012 г. са били проследени 85 000 постове в социалните мрежи по темата), но и промяна в тона и фокуса на обществена дискусия.
Разговорите с позитивен тон относно мобилните плащания нарастват, е един от основните изводи. През 2014 г. 94% от дискусиите в социалните мрежи в световен мащаб са били позитивни, в сравнение със 77% през 2013 г. и 70% през 2012 г. Позитивните дискусии се фокусират основно около иновациите и търговските обекти, които приемат разплащания с карти и парични транзакции.
Безопасността и сигурността са сред темите, които генерират най-положителни коментари. Общо 91% от дискусиите по тези теми през 2014 г. са били позитивни, в сравнение с 20% през 2012 г. – тогава безопасността и сигурността са били най-негативните обсъждани теми.
През 2014 г. дискусиите на потребителите се фокусират повече върху използването на решения за сигурност, отколкото върху притеснения относно липсата на такива, както е било през 2012 и 2013 г. Токанизация и биометричните данни са също сред основните обсъждани теми през 2014 г.
Въпреки че дискусиите относно сигурността са били сред най-положителните в проучването, обемът им е бил относително малък. Разговорите относно дигиталните иновации и предимствата на мобилните технологии и свързаните устройства представляват най-голям обем от дискусиите в социалните мрежи през 2014 г. (71%).
Удобството е най-положителният аспект на мобилните плащания (94% от разговорите по темата са позитивни). Потребителите споделят предимно опита си с покупки, направени с мобилни устройства, както и мнения за това, че биха могли да използват мобилните технологии и за ежедневни покупки.
Заедно с удобството, често дискутирани теми по отношение на иновациите са и допълнителните възнаграждения и стимули, като купони, програми за лоялност (24% от заинтересованите страни), сочат резултатите от проучването.