Скоростта и живата връзка с клиентите са формулата, която определя успеха или провала на всяко бизнес-начинание днес. Технологиите, които обслужват работата на всички организации, трябва да са подчинени на нуждата от бързина и реална връзка с потребителите.
Затова всички бизнес-платформи като ERP и CRM трябва да предлагат всички необходими функционалности през призмата на скоростта, иновациите и фокуса върху клиента. В тази посока се развиват днес технологиите на Salesforce.com, разясниха по време на специализиран семинар днес експертите на Некст Консулт, българския партньор на лидера в софтуера като услуга.
„Днес всяко ИТ устройство е свързано към интернет, говорим за интернета на нещата”, каза Орлин Дочев, основател и управляващ партньор на Некст Консулт. „В тази реалност най-важен е клиентът. Опитът на Salesforce.com сочи, че свързването с клиентите води до успеха”.
Един типичен пример за връзката с клиента е банката, която по всяко време знае какво се случва с всеки неин потребител и ако той се обади в кол-центъра, специалистите знаят какъв въпрос ще им зададе. Често пъти обаче реалността е друга – банковият служител дори не знае кой му се обажда, камо ли пък какви са взаимоотношенията му с банката и какъв проблем има.
„Представете си и една охранителна фирма, чийто клиент е пострадал и е бил обран, а от маркетинговия отдел му се обаждат с предложение за нов абонаментен план. Смешно и жалко е – той е пострадал заради тях, гневен е и навярно иска да ги осъди, а те му предлагат нов абонаментен план”, даде пример Дочев.
Статистиката показва, че живата връзка с клиента осигурява до 32% увеличение на продажбите и около 40% увеличение на задоволството на клиентите. С 40% се покачва възвръщаемостта от маркетинговата работа. Степента на задържане на клиентите нараства с 39%, а с 55% се ускорява внедряването.
Бързината е другата ключова съставка на успеха днес. „Скоростта е новата конкурентна валута на бизнеса! Ако не си бърз и не въвеждаш новостите скоростно, няма как да успееш. Конкурентите ще те изкопират и ще те изпреварят”, посочи Дочев. Затова основен фокус на Salesforce.com и Некст Консулт е бързото внедряване на системите за работа с клиентите.
„Ние въвеждаме решенията си бързо”, посочи мениджърът. Оттам насетне платформата работи в реално време и осигурява жива връзка с клиента.