Световният пазар на платформи за бизнес анализ (BI) и съответните приложения ще нарасне с 5,2% през настоящата година, достигайки 16,9 млрд. долара, прогнозира нов доклад на Gartner.
В момента пазарът на BI решения се намира в заключителния етап на многогодишен преход от системно съставяне на отчетността, което е прерогатив на ИТ отдела, към използване на средства за автоматизиран анализ, толерирано от ръководителите на компании.
В резултат на този преход, към съвременните платформи за бизнес анализ и анализ на данни (BI&A) се предявяват нови изисквания за достъпност, гъвкавост и дълбочина на аналитичното разбиране.
Преходът към съвременна BI&A платформа вече достигна критична точка, коментира Gartner. Компаниите следва да преминат към по-прости за използване, бързи и гъвкави платформи за бизнес анализ, за да увеличат приходите си за сметка на дълбоко разбиране на различните източници на данни.
[related-posts]
Gartner отбелязва демократизацията на аналитичните процеси. Тяхната роля за повечето компании става все стратегически все по-важна, а за ръководителите дори централна. Компаниите разбират, че всеки бизнес може да се разглежда от позицията на бизнес анализа, всеки бизнес процес – от позицията на аналитичния процес, а всеки човек – като потребител на анализи.
Директорът по маркетинг вече не може да бъде само специалист в брандирането и рекламата. Той трябва да бъде специалист и по клиентски анализ. Същото се отнася за ръководителите на отдели, отговорни за каналите за доставка, както и за финансовите длъжности.
IDC, от своя страна, прогнозира, че пазарът на бизнес анализи ще нараства средно с над 14% на година в периода до 2019-та. В резултат на това, към 2019 г. обемът на световния пазар на BI ще превиши 100 млрд. долара, в сравнение с 50 млрд. долара през 2015 г.
Интерес към BI се наблюдава на много пазари. Близо половината (48%) от анкетираните от IDC мениджъри използват едно или друго BI решение, а други 19% планират да започнат работа с бизнес анализи в следващите 12 месеца.