Ключът към плавните бизнес процеси в днешната дигитална ера е да се създадат условия от страна на компаниите техните служители да работят максимално бързо и гъвкаво, без значение къде се намират. Това стана възможно, благодарение на напредъка на мобилните устройства и бързата интернет връзка, както и на развитието на облачните технологии, отчита анализ на японската компания Toshiba.
При облачно базираните решения, в частност, наблюдаваме засилена крива на инвестиции в корпоративната сфера. Според прогнози на Forrester, ИТ разходите в глобален мащаб тази година ще достигнат 2,9 трилиона долара, тъй като компаниите инвестират във все повече инструменти за управление на облачно базирани устройства и аналитичен софтуер.
Облачните решения опростяват начина, по който компаниите жонглират с нарастващото разпространение на мобилни устройства и информация, за да осигурят желаната производителност на същите тези устройства и лесен достъп до информация на служителите. Бизнесът като цяло започва да се чувства все по-комфортно, използвайки услугата за съхранение в облака, като преодолява своите опасения, свързани със сигурността на обкръжаващите го технологии.
ИТ мениджърите осъзнават, че достъпът до информация в движение е едно нещо, но използването на технологията за поддръжка на работните процеси и обработването на данни, които да подават информация за автоматизирани бизнес операции, води до съвсем различно ниво на продуктивност. Това е следващата важна стъпка, която Toshiba очаква да видим при средните и големи компании.
Освен това концепцията за т.нар. нулев или тънък клиент (сървърно-базиран компютърен модел, при който мобилното компютърно устройство на крайния потребител на практика не притежава локално съхранявана информация), се приближава все повече към света на бизнеса.
Възможността за преминаване към автоматизация при делегирането на ежедневни бизнес задачи тласка в нова ера развитието на технологиите, улесняващи работните процеси. Този радикално различен начин на работа неминуемо ще изправи ИТ мениджърите и пред нови предизвикателства.
Много въпроси обаче чакат решение, за да бъде гарантирана конкурентостта на бизнеса в променящата се екосистема. Ще замести ли подобно решение част от персонала, например? Представете си, че имате възможност да автоматизирате одобрения за разходи от мобилно устройство чрез облачно решение. Това ще позволи на служителите, занимаващи се с финанси, да използват спестеното време, за да се посветят на по-задълбочени анализи, свързани с продажбите, или да подготвят индивидуално ориентирани препоръки към екипа по продуктов дизайн, базирани на най-разпространените продажбени модели.
В действителност ИТ мениджърите все пак ще трябва да приемат, че персоналът, занимаващ се с подобни оперативни задачи, ще намалее в дългосрочен план. Това е нещо, което ще трябва да бъде осъзнато и обсъдено от страна на висшите мениджъри, за да може промените, които настъпват, да бъдат управлявани по един чувствителен начин, който в идеалния случай ще предостави на служителите възможност да бъдат обучени и преквалифицирани към изпълнението на по-важни роли в бизнеса.
Друг важен въпрос е можем ли да се доверим достатъчно на автоматизираните процеси, които да заменят изцяло човешкия елемент. Човешката грешка се наблюдава в по-малка или в по-голяма степен на ежедневно ниво в повечето корпорации, но натрупването на подобни малки грешки може да стане буквално скъпоструващо в дългосрочен план. ИТ мениджърите следва да се фокусират върху позициониране на процесите по автоматизация като технология, която ще доведе до по-голяма сигурност и ще намали рисковете при отделните процеси в организацията.
“Няма нищо по-хубаво от лошото време” трябва да стане мото на сайта.