Пазарът на SFA се разраства, Salesforce доминира

Под шапката на SFA влизат софтуерни решения, които автоматизират бизнес задачи като контрол на инвентара, обработка на продажбите и следене на клиентите взаимодействия, както и анализа на прогнозите за продажби и производителността

Под шапката на SFA влизат софтуерни решения, които автоматизират бизнес задачи като контрол на инвентара, обработка на продажбите и следене на клиентските взаимодействия, анализ на прогнозите за продажби и производителността

Повече от 70 световни компании предлагат решения за автоматизация на продажбите, според скорошен доклад на Gartner. Някои от доставчиците в Магическия квадрант за SFA (Sales Force Automation), публикуван от Gartner през август, вече са 20-годишни, но пазарът продължава да се разраства като брой на участниците, вместо да се консолидира.

Данните на Gartner сочат, SFA пазарът е достигнал почти 6 милиарда долара през 2015 г., бележейки ръст от 9,8%. Някои доставчици добавят нови възможности в своето портфолио, вкл. прогнозен анализ, моделиране на бизнес процеси и специфични вертикални предложения.

Под шапката на SFA влизат софтуерни решения, които автоматизират бизнес задачи като контрол на инвентара, обработка на продажбите и следене на клиентските взаимодействия, анализ на прогнозите за продажби и производителността. Очаква се пазарът на SFA софтуер да достигне $9,4 млрд. към 2019 г.

Категоричен лидер на SFA пазара е компанията Salesforce.com, чието име съвпада в голяма степен с това на самата категория – Sales Force Automation. Американският доставчик стои над всички по отношение на завършеност на визията и способност да я изпълни и оглавява лидерския квадрант на Gartner.

Категоричен лидер на SFA пазара е компанията Salesforce.com, чието име съвпада в голяма степен и с това на самата категория – Sales Force Automation (източник: Gartner – август 2016)

Категоричен лидер на SFA пазара е компанията Salesforce.com, чието име съвпада в голяма степен с това на самата категория – Sales Force Automation (източник: Gartner – август 2016)

Salesforce, която оперира и на българския пазар в партньорство с Некст Консулт, придоби напоследък няколко компании, допълващи портфолиото й от SFA предложения. Сред тях са PredictionIO (машинно обучение/изкуствен интелект), Implisit (прогнозен анализ), Demandware (е-търговия), Quip (документи/управление на съдържание/съвместна работа) и BeyondCore (анализи/изкуствен интелект).

Microsoft участва с два продукта в лидерския квадрант – локалния (on-premise) софтуер Dynamics CRM и неговия онлайн вариант Dynamics CRM Online. Подобно на Salеsforce, Microsoft също е активна на пазара за поглъщания – софтуерната корпорация от Редмънт е придобила няколко компании, вкл. VoloMetrix, FantasySalesTeam и, разбира се, LinkedIn.

Докладът посочва и някои слаби места на Microsoft. Докато клиентите на локалния CRM изтъкват като силна страна голямата партньорска мрежа, то клиентите на онлайн CRM се оплакват от недостатъчна поддръжка от Microsoft. Под повишено внимание е поставена интеграцията на Outlook в локалните решения, отбелязва се също дефицитът на специфични приложения в CRM Online App Store.

Сред останалите SFA компании, които намират място в доклада, но не попадат в лидерския квадрант, личат имената на SAP с два продукта – SAP CRM и SAP Cloud SFA, SugarCRM с единствения продукт с отворен код, дебютантът bpm’online с 24 вертикални продукта и Oracle, която е критикувана за слабости при изпълнението.

Коментар