Е-търговията и изкуственият интелект превземат CRM света

Интегрирането на функциите за електронна търговия в Salesforce преобръща цялата концепция за онлайн-продажбите

Интегрирането на функциите за електронна търговия в Salesforce преобръща цялата концепция за онлайн-продажбите

Електронната търговия става неразривна част от взаимоотношенията с потребителите, а за да е адекватна интеграцията на клиентските очаквания и нужди, на помощ идва изкуственият интелект. Всичко това вече е факт във водещата облачна платформа Salesforce.com, чието разработване през тази година достигна кулминацията си с конференцията Dreamforce 2016, провела се от 4 до 7 октомври в Сан Франциско.

Навлизането на е-търговията в системата се осъществява благодарение на Commerce Cloud – облачна платформа, резултат от скорошното придобиване на Demandware от Salesforce за 2,8 млрд. долара. Интегрирането на функциите за електронна търговия в Salesforce преобръща цялата концепция за онлайн-продажбите. Вместо е-магазините да осъществяват продажби и след това постепенно да опознават своите купувачи, сега бизнесите – познавайки отлично нагласите и потребностите на своите потребители, могат да им предлагат гъвкаво и адекватно нови продукти и услуги. Инструментите на Commerce Cloud вече се използват от над 1800 търговски сайта по света в общо 53 страни.

Същевременно модулът за изкуствен интелект, не случайно наречен Einstein (Айнщайн), вгражда изкуствен разум в платформата Salesforce, правейки я най-умната CRM в света. С Einstein всеки потребител на Salesforce може да се доближи по-близо до своите клиенти, узнавайки техните предпочитания, настроения, нагласи и капризи, предугаждайки с висока степен на точност бъдещото им поведение, активно препоръчвайки най-добрите следващи действия за тяхното пълноценно удовлетворяване.

Интеграцията между Einstein и Commerce Cloud позволява на организациите да научават всичко важно за своите потребители и навременно да предвиждат очакванията им. Така те могат да отговорят бързо, адекватно и по неустоим начин на търсенията на своите потребители.

До голяма степен революционната стъпка с въвеждането на изкуствен интелект в работата на Salesforce разчита на „интернет на нещата”. Изчислителните механизми, които вдъхват живот на Einstein, не са новост в дигиталния свят; ефективността на изкуствения интелект идва от натрупването на огромните обеми от данни за личността на всеки потребител. Въоръжени с всевъзможни дигитални устройства, днес хората генерират колосално количество онлайн информация за себе си. Те оставят в световната мрежа „дигитална следа” за това къде ходят, какво виждат и харесват, какво ги интересува, какво спортуват, какво обичат да ядат и обличат, къде предпочитат да пътуват и с какво и т.н. Подобно море от данни – в съчетание с изчислителния потенциал на съвременните дигитални системи – създава информация за всеки потребител, която позволява да бъде предвидено и бъдещото му поведение.

Реалните проекти на база Commerce Cloud и Einstein не са само проекция в бъдещето. Те вече се реализират в иновативните организации по света. Най-добрите практики от сферата на CRM също бяха представени на форума Dreamforce и вече могат да бъдат приложени у нас, благодарение на екипа на Некст Консулт, чиито експерти участваха в обученията в рамките на глобалната конференция.

„Запознахме се с изключително иновативни решения за CRM в бизнеса, особено в сферата на търговията на дребно”, сподели след завръщането от форума Орлин Дочев, управляващ съдружник в Некст Консулт. „Обменихме опит с колеги, реализирали впечатляващо успешни проекти. Запознахме се с уникални иновации, които те създават на база Salesforce. В България пазарът все още има да наваксва няколко години на развитие, но ние вече сме готови да приложим най-добрите практики от световния опит и да помогнем на българския бизнес да ускори въвеждането на най-иновативните и ползотворни методи и решения в работата с потребителите”, допълни той.

Най-добрите практики от световния опит в прилагането на Salesforce, потенциалът на Commerce Cloud  и ползите от изкуствения интелект във взаимоотношенията с клиентите ще бъдат представени от Некст Конслут пред българските потребители в рамките на форума Salesforce Day.

Коментар