Оформят се лидерите на пазара за носима електроника

Пазарът на смарт часовници и гривни достигна 5 милиона броя през третото тримесечие на годината, което е ръст от 37% спрямо второто, сочи анализ на Canalys. Импулс на продажбите дава платформата Android Wear на Google.

Оформят се и лидерите на този млад пазар за носима електроника. Първо място държи Samsung с дял от 52%, следван от Motorola Mobility (15%) и Pebble (12%). Само в сегмента на смарт часовниците с Android Wear лидер е Motorola (наскоро беше придобита от Lenovo), която направи отличен старт с кръглия Moto 360.

Canalys поставя част от устройствата в категорията смарт гривни (ленти). За разлика от умните часовници, тези джаджи не поддържат инсталиране на приложения. Към смарт часовниците спадат, например, Apple Watch, Samsung Galaxy Gear и Sony SmartWatch, а към умните гривни – Fitbit и Jawbone, които държат първите две места.

Samsung води на пазара за носими смарт устройства, по данни на Canalys

Samsung води на пазара за носими смарт устройства по данни на Canalys

Трето място при гривните се пада на Garmin, а челната петица допълват Xiaomi и Huawei. Компанията Nike, която по-рано беше трета, вече изпада от Топ 5, след като през април практически разформира отдела за разработка на FuelBand.

Canalys прогнозира, че през настоящата година ще бъдат продадени около 7 милиона смарт часовници и 12 милиона умни гривни. Очаква се през 2015 г. продажбите да достигнат съответно 28,2 млн. и 15 млн. в двете категории устройства.

Анализът сочи, че постепенно, с падане на цените, умните часовници ще изместят гривните. Прогнозите за бушуващия пазар на носима електроника обаче често се променят. През юли 2013 г. анализаторите очакваха продажбите на подобни устройства да достигнат 5 млн. броя през 2014 г.

Коментар