Използването на Viber една година след избухването на пандемията показва двуцифрено увеличение на функциите за групови разговори, съобщиха от разработчика на популярния месинджър.
Глобалната тенденция показва 170% ръст в груповите съобщения и с 30% повече преглеждания на общностите. В България общото време, прекарано във Viber, отбелязва ръст с над 50%. Тази статистика е повлияна и от двойното нарастване на активните общности в страната.
Сред потребителите у нас се наблюдава сериозен ръст в употребата на всички групови функции за разговори:
- изпратените групови съобщения бележат ръст с 50% на годишна база;
- общият брой преглеждания на общности нараства повече от два пъти;
- новите групови видеоразговори се увеличават с приблизително 55% на месечна база.
„Пандемията промени живота ни. Това повлия на начина, по който общуваме със семейството, приятелите и колегите си. Оказа въздействие и на това как се отнасяме към услугите, които използваме и как организираме ежедневните си задачи. Провокира създаването на много иновативни концепции, които доведоха до бум на технологиите в различни аспекти на живота ни”, коментира Атанас Райков – старши директор на Rakuten Viber за Европа, Близкия изток и Северна Африка.
Предизвикани от пандемията, много компании прибягват към чатботовете, за да предложат персонализирана, актуална и бърза комуникация на своите потребители. В България използването на чатботове във Viber през годината се удвоява, по данни на разработчика.