Търсенето на перфектната радарна система, която да предотвратява сблъсък между автомобили и пешеходци, продължава. Сега една нова радарна система има претенциите, че дава възможно най-доброто решение на задачата.
Системата е разработена като част от проекта HORIS от три отделни клона на германската изследователска група Fraunhofer. Включва радарни сензори MIMO, свързани чрез съответна инфраструктура, които могат да бъдат инсталирани на места с интензивен пешеходен трафик като автобусни спирки, училищни зони или пешеходни пътеки.
Непрекъснато сканирайки зоната по 100 пъти в секунда, всеки сензорен блок е способен първо да идентифицира обект като човек и след това да установи скоростта и посоката му на движение – ако изобщо се движи. Ако системата определи, че човекът се насочва към пътя с прекалено голяма скорост – така че да е на път да излезе пред идващия автомобил – системата издава предупредителен сигнал за водача.
Подобен безжичен сигнал може не само да помогне за намаляване на скоростта на автомобила, но и при инфраструктура от типа на т.нар. свързани автомобили може да предупреди останалите автомобили в близост до мястото на случващото се, така че всички превозни средства да могат да намалят и спрат, за да се избегне инцидент. Системата може дори да активира автоматично спирачките на всички околни автомобили.
Освен това, дори ако никой не се кани да стъпи на пътя, системата все пак може да предупреди шофьорите да намалят скоростта, ако се приближават до район, където има много пешеходци, движещи се по тротоара. И тъй като в цялата тази система не участват камери, то не би трябвало да има каквито и да е проблеми с личната неприкосновеност.
Въпреки че технологията все още е в процес на разработка, тя вече е демонстрирана на автобусна спирка в кампуса на Техническия университет в Инголщат. Там инсталация, включваща два радарни сензора, е в състояние да наблюдава до осем души наведнъж, като определя дали някой от тях се движи към пътя.