„Всички днес говорят за облака. Но облакът не е решението, а е само част от картината. Основното, което търсят клиентите ни, са скорост и изживяване”, заяви Георги Ганев, новият управляващ директор на IBM България. Той бе лектор на форума IT Compass, организиран от IBS България и посветен на техниките и принципите, които дават възможност на клиентите да извлекат максимална полза от инвестициите и технологиите.
Проучванията на Gartner показват, че вече се говори не само за „клиентско изживяване”, но и за „тотално изживяване” – не само на клиентите, а и на служителите. Всичко това изисква автоматизация, модернизация и не на последно място – сигурност, посочи мениджърът.
„На българския пазар ние го постигаме, като обединяваме усилия и работим съвместно с клиентите и партньорите си и създаваме това, което наричаме „екосистема”. За нас е важно да повишаваме знанието, което е от нов тип; нови са и начинът на работа, и културата на работа. Затова смятаме изграждането на екосистема за особено важно”, допълни Ганев.
Според него, най-съвременното решение за облачни среди е хибридното. То осигурява 2,5 пъти повече стойност в сравнение с традиционния тип платформа. Хибридният подход при изграждането на облачни платформи дава 80% стойност, докато традиционната облачна архитектура е в състояние да осигури само 20%. Данни от проучване на McKinsey сочат, че решението на IBM и RedHat променя начина, по който клиентите изграждат своята ИТ платформа.
За изграждането на работеща екосистема е необходимо да се решат проблемите с т.нар. „bottleneck” – или най-слабите звена в една система. „Според нас, слабите места са основно две: знание и процеси. Намирането на подготвени хора не е толкова лесно. Липсват хора, липсват и знания. Освен това, ако използваме старите процеси при новите технически средства и не променим начините си на работа, сме обречени на провал. Затова са важни и културните аспекти на работния процес”, коментира Ганев.
Той подчерта, че е необходимо да се автоматизират процесите, за да се съкрати времето за доставка на даден продукт. „Ако това не се направи, няма да имате успех”, каза Ганев. На второ място е модернизацията – важна тема, в която IBM инвестира много. На трето, но не на последно място, е сигурността, посочи мениджърът и цитира статистика от последните две години, според която фишингът и малуерът са се увеличили с 14 000 процента.
IBM се стреми да изгради екосистема със своите клиенти, партньорите си и техните клиенти. Важно е също екосистемата да се разбира и като разширяване на партньорите в световен мащаб.
„Когато работим съвместно, сме далеч по-успешни. Сега компанията изцяло обръща подхода към клиента. За нас е особено важно до увеличим знанието и при партньорите, и при клиентите, защото новото време изисква нова култура на работа”, каза Георги Ганев.
Технологичните решения, според него, са важни, но клиентите не търсят конкретна технология, а решение на проблема. Затова са необходими преносимост на знанията и технологията, както и оперативна съвместимост на екипите.
Според стратегията на IBM, в следващите няколко години клиентите ще се ориентират към облачни пакети, които са с до 90% автоматизация. У нас IBS България е единствената компания, която е успяла да се възползва от милиардния фонд, който IBM предостави за разработка на облачни решения, базирани на IBM Cloud Paks, стана ясно на днешното събитие.