Когато се говори за така наречения „хибриден облак” в света на технологиите, трябва да сме наясно, че голямата стойност на този подход е във възможността за бърза реализация на иновациите, без които днес бизнесът не може да напредва. Технологиите, които съставляват хибридния облак, правят възможно добрите идеи да се материализират бързо и да дадат преднина на бизнеса, заяви Витолд Зуковски, старши търговски мениджър на Red Hat за Централна и Източна Европа, гост на форума IT Compass, организиран от IBS България.
„Живеем в чудесни времена. Технологиите ускоряват добрите идеи. Така тези нови идеи отварят нови възможности пред нас”, каза Зуковски. Как става това?
Иновациите имат нужда от скорост. Една прекрасна идея може да се обезсмисли напълно, ако не бъде реализирана навреме. А в днешния динамичен свят това означава, че всяка добра идея може само след няколко седмици да се окаже „остаряла”. Хибридният облак дава възможност иновацията да се материализира бързо.
„Гъвкавостта е вторият важен фактор. Ние трябва да се адаптираме, ако ще правим нов продукт: трябва да видим първите реакции на потребителите, да реагираме на отзивите им – и, ако е нужно, да направим бързи промени”, обясни Зуковски.
Разбира се, третото нещо, без което иновацията не може, е растеж. Всяка идея е малко нещо до момента, в който не се разгърне и се превърне в голям бизнес.
Един пример за това как хибридният облак прави бързи и гъвкави иновациите, е банковото дело. „В банковия сектор по същество нищо не се е променило – банковите продукти са си все същите”, каза мениджърът от Red Hat. „Но все пак е налице революция. Това, което се е променило рязко, е как банките общуват с потребителите: сега всичко е мобилно. Така банката може да обслужва клиентите си по нов начин, може за кратко време да обслужва много повече клиенти”.
Принос за това имат „контейнерните” платформи. Те ускоряват разработването: намалява се времето от възникването на идеята до появата на работещото приложение. Подобно съкращаване на времето е критично за изпреварване на конкуренцията.
Подобна е картината в света на електронната търговия. През последните две години тя се разви изключително бързо, отчасти заради пандемията.
„Много бизнеси вече са онлайн, защото има голямо търсене. Те трябваше скоростно да се адаптират към ситуацията. Не беше възможно да продължат напред по стария начин – с класически сървъри и големи машини, които се доставят бавно и се настройват и тестват продължително – та това щеше да им отнеме най-малко година! Това е твърде много време, когато става дума за адекватно реагиране на търсенето”, коментира Зуковски.
Област на бързо и динамично развитие е производството на автомобили. Повечето от тях вече са същински изчислителни центрове на колела. Генерират се огромни обеми данни, нужна е постоянна свързаност.
„Как се управлява това огромно натоварване? Как се реагира бързо в подобна ситуация? Ами нали се задават и автономните автомобили? Автомобилният бизнес е задължен да се променя. Вече не е съществено как се правят двигатели – важно е как да направим автомобилите така, че те да са достъпна „крайна точка” в голямата компютърна мрежа”, обясни експертът.
Иновациите са в центъра на тези промени и те не биха могли да са възможни без удобствата, които хибридният облак предлага. Това е видимо и от статистическите данни, които Red Hat представи на форума. Според тях, 63% от организациите по света вече използват хибриден облак за бързата реализация на своите иновации. Над половината от останалите посочват, че планират да започнат работа с технологии за хибриден облак в рамките на предстоящите 24 месеца, посочи още Зуковски.