Движещите сили на пазара за облачни услуги

Облачните инфраструктурни услуги отбелязаха 34% ръст за тримесечие
(снимка: CC0 Public Domain)

Тримесечният обем на пазара на облачни инфраструктурни услуги за първи път надхвърли 50 милиарда щатски долара, според нов доклад на анализаторите от Canalys. В периода октомври-декември 2021 г. глобалните разходи за облачни услуги са достигнали 53,5 милиарда долара. Това е с 34% или 13,6 милиарда долара повече от изразходваните средства за същия период на 2020 г.

Възходът е подхранван от разширяването на облачните инфраструктурни услуги в индустриите, особено здравеопазването и публичния сектор. Търсенето се движи също така от миграцията към облака на работните натоварвания и разработването на облачни приложения като част от проектите за цифрова трансформация.

В допълнение, актуални остават свързаните с пандемията двигатели за растеж, като отдалечена работа и учене, електронна търговия, онлайн игри и стрийминг на съдържание, сочи анализът на Canalys.

Водещите облачни доставчици AWS, Microsoft Azure и Google Cloud увеличават приходите си с 45% през последното тримесечие и заедно контролират около 64% ​​от пазара. По-конкретно, AWS поглъща 33% от глобалните разходи за облак, на Microsoft Azure се падат 22%, а на Google Cloud – 9%.

Като цяло през 2021 г. глобалните разходи за облачни инфраструктурни услуги са се увеличили с 35% и доближават 192 милиарда долара, докато през 2020 г. бяха на ниво от 142 милиарда долара. На фона на възстановяването на икономиката след локдауните и нарастващото доверие на клиентите, компаниите започнаха активно да сключват дългосрочни договори с клауд доставчици.

В бъдеще се очаква нови сценарии на използване в рамките на концепцията метавселена да стимулират търсенето на по-мощни, разпределени, интелигентни и мащабируеми облачни услуги с по-бързо време за реакция.

Облачните услуги са правилното решение за разработчици и организации, които искат да изпробват силите си в метапространството. Силно търсени ще бъдат изчисленията за среди с виртуална и разширена реалност, а технологии като съхранение на данни, машинно обучение, интернет на нещата и анализ на данни ще поддържат операциите по създаването на съдържание като „цифрови близнаци”, моделиране и интерактивност в метавселената, коментира Блейк Мъри, анализатор в Canalys.

„Продължаващите инвестиции на разработчиците в развитието на метавселената ще открият огромни възможности за доставчиците на облачни услуги, особено за хиперскейлерите”, казва вицепрезидентът на Canalys Алекс Смит.

Коментар