Киоските са все по-търсени в търговията на дребно

Безконтактните плащания са един от факторите за нарасналата популярност на киоските
(снимка: CC0 Public Domain)

Една от тихо развиващите се ИТ тенденции в търговията на дребно е въвеждането на киоски за модернизиране на процеса на плащане. Ресторанти, супермаркети, търговски центрове и всякакви обекти за търговия на дребно все по-често установяват, че много клиенти предпочитат да използват киоските както за поръчка, така и за „уреждане на сметките” при напускане.

Когато клиентите могат да въведат чрез киоск своите собствени предпочитания при поръчка, „точността и скоростта на обслужване се увеличават, а това води до по-висока удовлетвореност. Освен това е по-вероятно потребителите да похарчат повече”, казва от Kiosk Industry.

Това обяснява защо, според проучване на Fortune Business Insights, глобалният пазар на киоски ще нарасне от 22,69 милиарда долара през 2021 г. до 51,05 милиарда долара през 2028 г. Фактори за това са засиленото навлизане на облачните изчисления и на решенията за безконтактни плащания.

Как киоските подобряват обслужването

Бумът на онлайн пазаруването по време на пандемията доведе до това, че много клиенти свикнаха с новия модел на купуване на стоки и поръчване на храна. Смята се, че удобството и скоростта при онлайн поръчването са част от т.нар. потребителско преживяване. Тези нови изисквания стимулират въвеждането на иновативна технология.

„Купи онлайн, вземи го от магазина” (съкратено BOPIS) е една от тенденциите, които се развиха по време на пандемията. Тя помогна на купувачите да спазват изискванията за дистанциране и да избягват застояването из магазините. Но тенденцията продължава и сега, дори когато пандемията вече отминава, защото – според специалистите – купувачите са започнали да харесват скоростта и удобството да пазаруват, преди изобщо да са влезли в магазин.

Ето тук идва ролята на киоските. Те съкращават времето за вземане на поръчка. Според Retail Customer Experience, киоските „могат да функционират и като инструмент за над-продажба, реализирайки естествената склонност на пазаруващите да си купят „само още едно нещо”.

Днешните павилиони разполагат с няколко функции за спестяване на време. Машините позволяват да се използват кредитни и дебитни карти за покупка направо от терминала и за приемане на поръчки. Много от устройствата биват оборудвани с принтери за касови бележки, четци на баркодове и дори монтирани отгоре камери, което позволява лично взаимодействие със сътрудниците в магазина.

Справяне с недостига на работна ръка

Добавянето на повече удобство за подобряване на изживяването на клиентите е само един от факторите. Киоските имат и потенциала да помогнат на търговците за справяне с недостига на работна ръка.

Супермаркетите вече изпитват известно облекчение благодарение на автоматизирането на пазаруването. Технологии като касите на самообслужване и киоските за поръчка осигуряват облекчение на магазините, които не могат да наемат достатъчно работници, за да се справят с основните си функции. Това е ценно във време, когато е налице остър недостиг на работна ръка. Малките магазини закономерно засилват старанието си да автоматизират редица задачи, които досега винаги са били изпълнявани от хора.

Реално технологията не е нова. Тя е достъпна на пазара от много години. Сега обаче подобни инструменти се разглеждат с далеч по-голям интерес, защото собствениците на магазини виждат в тях средство за справяне с тежкия проблем с наемането и задържането на кадри.

Подобна е картината и при собствениците на ресторанти. Те също страдат от недостиг на работна ръка. Станциите за самостоятелно поръчване, решенията за поръчки на открито – например дигитални табла с менюта – са примери за това как технологията се справя с някои предизвикателствата, продиктувани от недостига на персонал.

Необходими технологии

Киоските изискват базова структура, която може да съхранява големи количества данни, отбелязва доклад на Fortune Business Insights. Това изискване за данни може лесно да бъде изпълнено чрез облачни и AI технологии в сигурна и надеждна среда на ниска цена.

Ключовите доставчици се фокусират върху интегрирането на облачните изчисления с машини. Тези облачни услуги могат да се комбинират с предложенията за Анализи като услуга (AaaS), които позволяват на потребителите бързо да програмират машините без нужда от външни устройства за съхранение.

Коментари по темата: „Киоските са все по-търсени в търговията на дребно”

добавете коментар...

  1. haha

    Не, бе, Киро 🙂 Не се опитвай да си превеждаш с Гугъл преводача буквално. Под киоск тук се има предвид дигитално устройство с тъч дисплей, с което може да се постигнат различни цели. Много често киоските са чисто информационни табла. Има ги по гари, университети. На екрана има меню и хората избират това, което искат да разберат от него.
    Сигурно си бил в Кауфланд или Метро и знаеш какви са везните за зеленчуци и плодове – е ми, те са снабдени с киоски. От дисплея си посочваш какво теглиш и ти излиза етикет. Същото е и на изхода – каса, била тя на самообслужване или с касиер – и двете работят с киоск. В някои заведения можеш да си поръчаш напитката без да контактуваш с персонала – директно от киоска.

  2. Киро

    Киоск, вярно ли?! Павилион, будка.

Коментар