Три години след като пандемията масовизира дистанционната форма на работа, фирмите по света прилагат по-структурирани подходи към организационната дейност. Но по-малко от половината от фирмените лидери са убедени, че осигуряват на своите служители технологиите, необходими за лесна и безпроблемна хибридна работа, сочи ново изследване.
Докато 90% от лидерите смятат, че възможността за хибридна и дистанционна работа има положително въздействие върху приходите им, по-малко от половината са убедени, че успяват да дадат на служителите си технологиите, от които се нуждаят, за да работят еднакво добре както у дома, така и в офиса, според проучване от NTT.
Имат ли служителите адекватни технологии
56% от хибридно работещите прекарват половината работна седмица в офисите си, според изследването. Тези хибридни модели на работа се разглеждат от бизнес-лидерите като благоприятни и биват признати като възлови за положителното преживяване на служителите. Въпреки това проучването предупреждава, че фирмените лидери трябва да се постараят да гарантират, че предоставят на своите служители такива технологии, които да им позволяват да работят ефективно, независимо от местоположението си.
Без съмнение въпросът как се чувстват служителите, какво е тяхното преживяване по време на работа, е отдавна изгрял в небосвода на вниманието на корпоративните мениджъри. Осъзнавайки ползата от удовлетворението на работещите, лидерите сега се фокусират върху мерките да се гарантира, че служителите им разполагат с адекватни технологии, за да се чувстват добре и да постигнат максимална ефективност.
Най-добре представящите се компании, които са увеличили разходите си за ИТ и са инвестирали в технологии за добро преживяване, е значително по-вероятно да постигнат по-висок бизнес-растеж поради по-благоприятното изживяване на своите кадри. При такива фирми е с 89% по-вероятно от всички останали да са увеличили значително удовлетвореността на служителите, според изследването.
Влиянието на изкуствения интелект
Но не само хибридната работа има значение за удовлетворението. Преживяването на служителите бива повлияно и от възхода на AI. Нововъзникващата технология е описана като най-добър инструмент в стратегиите за потребителското изживяване (CX) и преживяването на служителите (EX) за в бъдеще. AI технологиите вече се превръщат в норма – така е при четири пети от фирмите. Въпреки това 87% от организациите посочват, че поддръжката, осъществявана от реални хора, остава критичен елемент за поддържане на ангажираността на клиентите.
„Констатациите в доклада на NTT отразяват днешната динамична работна среда, включително новата ера на постоянна хибридна работа и фокусиране върху ангажираността на служителите“, каза Шийла Макгий-Смит, президент и главен анализатор в McGee-Smith Analytics, оценявайки тенденциите, разкрити в доклада.
„Възприемането на AI нараства. Водещ фактор за това са реалните бизнес-резултати, които революционните AI технологии носят. Организациите търсят насоки как да използват всичко, което изкуственият разум може да им предложи, за да успеят да доминират на своите пазари, като същевременно работят за удовлетворението и благополучието на служителите си“, допълва тя.
Гъвкавостта се цени
„Разликата между това, от което се нуждаят служителите, и това, което бизнесът им предоставя, все още е твърде голяма“, анализира Амит Дхингра, изпълнителен вицепрезидент по мрежовите услуги в NTT. Според него, корпоративните лидери трябва да приемат, че служителите им искат гъвкавостта да работят по начин, който им е най-удобен.
Изводите от анализа са важни за всички фирми, където гъвкавостта се цени. Така е, защото това се отразява пряко на инвестициите в мобилност. Доволните и щастливи служители са по-силно ангажирани с работата си, а в резултат на това 66% от работещите са по-склонни да осигурят възможно най-доброто обслужване на клиентите.