Дистанционната работа, възможността за гъвкав работен ден и допълнителната здравна застраховка са трите най-важни социални придобивки, които ИТ служителите в България ценят в дадена позиция за работа, сочи проучване на Dev.bg.
„В анкетата, която проведохме сред нашата аудитория от технологични бизнеси, 53,3% от участниците определят дистанционната работа като водеща придобивка при избора на дадена позиция. В същото време интересът към обученията, картите за спорт и ваучерите за храна остава по-малък”, сподели Светослав Димов, изпълнителен директор на Dev.bg.
Друг важен извод е, че според предоставените от компаниите данни, очакванията на служителите в голяма степен се срещат с реалните предложения в ИТ индустрията, ако се разглеждат сумарно всички придобивки.
Хоумофисът е достъпен в по-голямата част от ИТ компаниите у нас, като в 12% от тях изцяло се следва този модел. В 48% от компаниите има избор между хоумофис и хибридна работа.
При близо 33% от фирмите е позволен хибридният модел на работа – в част от дните от седмицата служителите може да останат у дома, а в останалите – трябва да са в офиса. При 6,5 на сто липсва подобна практика и техните мениджъри очакват физическо присъствие от служителите, предимно защото дейността им го изисква.
По отношение на работното време, повечето компании (66%) предлагат частично гъвкаво работно време, следвани от дружествата с изцяло гъвкаво време за работа (20%). В допитването има фирми, които посочват, че предлагат едновременно и двете опции (5%), докато 9% държат на фиксирано работно време.
Малко над 50% от компаниите, участващи в проучването, предлагат стандартния 20-дневен платен годишен отпуск, който не е особена придобивка, а е посочен като минимум в Кодекса на труда. 37% предлагат между 20 и 30 дни отпуск, а 7% са посочили друго. В някои фирми има опция той да се увеличи след края на изпитателния срок или за всяка следващата година, прекарана в компанията.
Сред останалите водещи преимущества, които повечето компании предлагат, попадат още тиймбилдингите, допълнителното здравно осигуряване, месечната карта за спорт и сертификационните курсове. За сравнение, ваучерите за храна и опцията за мобилен телефон или абонаментен план за устройство не са толкова често срещани сред ИТ бизнеса у нас.