„Умният” градски транспорт трови по-малко

Две трети от европейското население са градски жители, а емисиите от градския транспорт достигат 23% от всички транспортни емисии в ЕС. Една по-оптимално организирана градска мобилност може следователно да доведе до значително повишаване на качеството на живота в града.

Доклад на Обединения изследователски център (JRC), озаглавен „Количествен израз на ефектите от плановете за оптимална градска мобилност”, показва, че с разумни мерки емисиите на CO2 могат да бъдат намалени до 8% към 2030 г.

Мерките включват повишаване на ефективността на градското движение, инвестиции в пешеходни и вело-инфраструктури, многопрофилни свързващи платформи, паркови и ездитни райони, както и установяване на зони с ниски емисии.

Един европейски изследователски проект, който трябва да помогне на европейските градове да се справят със сложните предизвикателства на мобилността, е току-що стартираният Opticities. Шестте града в пилотното изследване са Лион, Мадрид, Торино, Гьотеборг, Бирмингам и Вроцлав.

Въз основа на публично-частни партньорства и експериментирайки с иновационните услуги ITS (Умна транспортна система), проектът очаква намаление на CO2 с 1,5 милиона тона годишно, както и 10% по-малко ползване на частни автомобили, което ще освободи 3,6 милиона квадратни метра публично пространство.

Проектът, координиран от Франция, е събрал 25 партньора от 8 държави (Испания, Швеция, Италия, Белгия, Полша, Германия, Обединеното кралство и Франция). В него са ангажирани градските управи и големите оператори в областта на ITS и на обществения транспорт.

Коментари по темата: „„Умният” градски транспорт трови по-малко”

добавете коментар...

  1. Борис

    sda, това за кравите не знам колко е вярно, но фините праховите частици, които генерират автомобилите в градовете и по натоварените откъм движение зони, са изключително опасни за дихателната система – предизвикват респираторни зболявания при по-голямата част от хората.

    Предполагам живееш някъде, където няма замърсяване на въздуха и трафика не е натоварен, щом смяташ, че колите не са проблем. Проблем, наистина има и е хубаво все пак, че се взимат някакви мерки. Дано имат успех!

    Колкото до въглеродния диоксид, едва ли ефекта от него е толкова грандиозен, колкото го изкарват.

  2. sda

    кравите пръцкат повече вредни емисии, от колкото автомобилите (по данни на PETA от 2008)…. колкото и “неактуално да е”… това са пръснати пари из озоновия слой!

Коментар