За „аклиматизацията” в новите цифрови реалности

Организациите, които не умеят да се адаптират към бързо променящия се околен свят, имат много малки шансове да оцелеят

Мария Малцева, TechNews.bg

Във всички големи корпорации тече постоянно „реструктуриране” и „оптимизиране”. Но не може да не признаем, че точно този „променлив нрав” е в основата на оцеляването на много производители в днешно време.

Когато през 2006 година Konica Minolta обяви, че спира производството на фото-техника, бях леко разочарована. Имах добри впечатления от техните „сапунерки” и вярвах, че някой от бъдещите ми цифрови фотоапарати ще е с тази марка.

Пред съобщението за излизане на фирмата от този бранш донякъде се чудех защо им беше на Konica и Minolta да се обединяват три години преди това, щом намират камерите за толкова безперспективен бизнес.

С течение на времето въпросното име постепенно избледня в съзнанието ми. Навярно защото не съм голяма корпоративна организация с многоетажна сграда и клонова структура, а и сигурно защото от над 6 години вече работя изцяло безхартиено.

Тези дни узнах, че фирмата е решила да загърби имиджа си на доставчик на мултифункционални машини за печат, копиране и сканиране, за сметка на навлизането в ИТ услугите.

Навярно за служителите на компанията по света това е поредната голяма промяна. Навярно тя не е нито първата, нито втората в 140-годишната история на компанията. И навярно, като повечето промени, тя носи своите несгоди и притеснения. Така е във всички големи корпорации – тече постоянно „реструктуриране” и „оптимизиране”.

Но не може да не признаем, че точно този „променлив нрав” е в основата на оцеляването на много производители в днешно време. Организациите, които не умеят да се променят и адаптират към бързо променящия се околен свят, имат много малки шансове да оцелеят.

Всеки от нас знае поне една история на голяма марка, загинала заради неспособността си да се „аклиматизира” в новата реалност. А новата реалност далеч не е статична. Само за няколко години видяхме „бум” на различни системи – на цифровите технологии, на глобалната мрежа интернет, на мобилните комуникации, смартфоните, облачните системи…

Затова, макар че ще продължа да бъда извън кръга на потенциалните клиенти на Konica Minolta, се радвам на решенията на тази компания, на смелостта, гъвкавостта и устрема на нейните ръководители. Те не разчитат на „голямото име”, столетната история, старата слава. Затова имат всички шансове да продължат напред в бъдещето.

Мария Малцева

Мария Малцева

Коментар