Над три четвърти (78%) от корпорациите виждат заплаха за себе си в стартъпите, сочи проучване на Dell Technologies и Vanson Bourne. Около 45% от тях се опасяват, че няма да издържат на конкуренцията на стартъпите в близките 3 до 5 години.
Повече от половината (52%) от ръководителите на големи компании наблюдават значителни промени в своите индустрии през последните три години, в резултат на развитието на цифровите технологии. При това, 48% от анкетираните не знаят каква ще бъде тяхната индустрия след три години.
Освен това около 60% от организациите не могат да удовлетворят главните изисквания на своите клиенти – по-високо ниво на сигурност и денонощен достъп до услуги и информация. Почти две трети от анкетираните (64%) признават, че не използват в своите решения интелигентен анализ на данни в реално време.
„Четвъртата индустриална революция се оказа толкова безпощадна, както и предишните”, коментира маркетинг директорът на Dell Technologies Джереми Бартън. По неговите думи, ако компаниите не могат да вървят в крак с прогреса, ги чака съдбата на аутсайдери или още по-лошо. Подходът „да отложим за утре” повече няма да работи, счита мениджърът.
Чувствайки натиск, бизнесът започва да търси средства за ускоряване на цифровата трансформация, е изводът на в доклада. 73% от анкетираните разбират необходимостта да отделят първостепенно внимание на централизираната технологична стратегия на бизнеса. 66% планират да инвестират в ИТ инфраструктура и обучение на персонала за работа с цифрови инструменти, а 72% – да разширяват своите възможности за разработка на софтуер.
Всичко в индустрията се променя бързо и бъдещето е за тези, които се научат да поглъщат стартъпи и да ги интегрират в основния си бизнес така, че да се движат напред. Това е сложно, корпорациите не са се развивали досега по подобен начин. Но именно тази способност ще предопредели дали старата гвардия остава на пазара.
Стартъпите застрашават традиционните участници на пазара и много често – самите лидери в индустриите. Налице са много примери, когато именно стартъпите променят индустрията, а лидерите губят своите позиции. Това е и целта на венчърния капитал – да създава нови шампиони.
Корпорациите се справят с този риск по два начина: инвестират в стартъпи или венчърни фондове, получавайки достъп до нужната информация. Чрез тези структури те купуват стартъпи, за да предотвратят появата на конкуренти и да подсилят своите продукти.
Имах пред вид всякакви човешки организации, а не самият човек. Но разбира се, трябва да има и някаква регулация на човешката популация по света за да сме оптимисти и толерантни. Предпочитам човек който върши работата си перфектно, да е горд с повдигната глава даже да е чистач, иначе е мъка.
Остава да добавиш само “преклонена главица сабя не я сече” или някой от модерните еквивалентни лафове на неолиберализма за задължителния оптимизъм, толерантността и политическата коректност…
Нищо не съществува или трае вечно. Така че всеки да си върши работата както трябва докато може, след това лека му пръст.
Да, очевидно това е тамата на статията, но какво лошо няколко човека да направят стърт-ъп и да го продадат за няколко милиона на някоя акула?
С други думи – хайде да сме дружно загрижени как монополистите да си запазят монопола.