Успешни тестове на 5G технология в Япония загатват за нова ера на услуги, доставяни в свързани и самоуправляеми превозни средства по ултра-бързи комуникационни канали.
Компаниите NTT DoCoMo, AGC и Ericsson са провели успешни полеви изпитания на пета генерация мобилни комуникационни технологии (5G) и автомобил, движещ се със сравнително висока скорост, съобщават от японския телеком.
По време на тестовете е използван честотен диапазон от 28 GHz. Автомобилът е бил оборудван със специални антенни модули, монтирани на стъклените му повърхности.
По-конкретно, в експеримента са използвани осем антенни модула, поставени на страничните, предните и задните прозорци. Това е осигурило приемане на сигнали от всяка посока.
Изпитанията са извършени на участък от пътя с дължина 2,2 километра. В колата е било инсталирано 5G мобилно оборудване, а в тестовата зона – три фиксирани базови станции.
Постигната е пропускателната способност от 8 Gbps при шофиране със скорост до 100 км/ч. Нещо повече, при намаляване на скоростта до 30 км/ч, пропускателната способност на канала се е повишила до 11 Gbps.
Тестовете показват, че 5G мрежите са способни да обезпечат ултра-бързи комуникационни канали за свързвани автомобили и самоуправляем транспорт. Това ще отвори пътя за навлизане в ера на напълно нови телематични услуги.
А, ако има 1000 коли между тия 3 клетки, за всяка ли ще има 10Gbps? 😀
Тия маркетингови циркове са изключително скучни.
Хубаво нека си ги има и веселяшките маркетингови шоу кампании и трикове. Ще добре да има също и сериозни публикации информиращи хората на достъпен език за принципа на работата на 5G както предимства така и недостатъци. Например по-високите честоти трудно проникват през стени, дори леки прегради и това ще наложи да използват много повече излъчватели за 5G. Eлектромагнитната радиация / облъчване на високи честоти ще скочи на такива нива където ще ни предстои тепърва да научим за тежките последици върху здравето на хората.