Предстоят важни промени при гласовите асистенти

Всеки потребител би искал един асистент, който може да направи 50 000 неща, а не 50 000 различни асистента (снимка: Samsung)

Гласовите асистенти започнаха да навлизат в мобилните телефони и други устройства от 2011 г. насам. Днес хората по света отправят милиарди команди към асистентите всяка седмица – например, „пусни песен”, „изпрати съобщение”, „настрой напомняне”, „провери календара”, и дори „обичаш ли ме?”.

Основните играчи на този пазар въвеждат иновации в някои важни аспекти, които ще променят пейзажа при асистентите през настоящата година, сочи прогноза на Samsung. Ето очакваните четири ключови тенденции:

Потребителите ще имат по един, а не 50 000 асистента

С повечето от популярните платформи за асистенти можете да отправяте заявки до ограничен набор от услуги, като изброените по-горе. Но когато се опитате да получите достъп до различна услуга, предоставяна от разработчик от трета страна, това прави положението съвсем различно – трябва да направите заявката си с името на доставчика на услуги и след това да използвате специфичния им набор от команди.

В резултат на това, трафикът към услугите на трети страни е минимален, а потребителите остават ограничени в използването предимно на малкото вградени услуги, които идват с асистента. През 2019 г. използването на асистенти ще премине към по-безпроблемен, интегриран интерфейс, в който потребителят може да поиска нещо по подходящ за него начин и да взаимодейства по-естествено и пълноценно с услугите, предоставяни от трети страни.

Всеки потребител би искал един асистент, който може да направи 50 000 неща, а не 50 000 различни асистента, всеки от които има свой собствен различен опит, спомени и т.н. Ако тази прогноза стане реалност, потребителите ще разполагат с много по-ефективен и персонализиран начин за работа, а доставчиците на услуги ще имат много по-мащабен канал, където да получават различните команди за услуги.

Инструментите и платформите за разработчици ще станат много по-мощни

Когато днес разработчик добави услуги към асистент с изкуствен интелект, съществува огромно несъответствие между инструментите, които би използвал, ако работи в една от големите компании, и ако е разработчик от трета страна. Третите страни имат достъп само до обикновени уеб-базирани инструменти, които предоставят базови анализи на език, шаблони за реакция в диалог и нищо по-различно от това.

През 2019 г. разработчиците най-накрая ще имат достъп до усъвършенствани платформи и инструменти, които предоставят много повече функционалности от тези, с които трябва да работят днес. В допълнение към по-богатото познаване на естествения език, платформите ще предлагат възможности като машинно обучение за потребителски предпочитания, композиционно и контекстуално управление на диалози, адаптивни устройства с множество функции и многоезично познание и опит.

А най-напредналите ще създадат AI-код, позволяващ на разработчиците да се справят по-бързо с широк спектър от задачи и всичко това с без нужда от писане на код и поддръжка.

Асистентите преминават от „знание“ към „правене“

Повечето асистенти, които се използват днес, са предимно за извличане на информация или за отговаряне на въпроси. През 2019 г. ще видим как асистентите започват да отговарят не само на въпроси, но и да изпълняват задачи от името на потребителя.

Чрез интегрирани системи за плащане и интернет стандарти като OAuth, асистентите ще могат да извършват транзакции от начало до край, без разбира се да излизат извън собствения си интерфейс.

Предстои да видим асистентите да заявяват билети, да изпращат цветя, да правят резервации и още много други неща – и всичко това чрез гласови команди с многофункционални устройства, без да се налага да влизат в отделно приложение или уебсайт.

Асистентите ще променят потребителския опит и изживяване в автомобила

В момента асистентите се използват в автомобила предимно за изпращане на текстови съобщения, телефонни обаждания, възпроизвеждане на музика и започване на навигация до желаните дестинации. С появата на по-мощни инструменти за разработки и по-естествени взаимодействия, разработчиците ще предложат на пътуващите всякакви полезни функционалности, с които – докато изпълняват задачи – остават със свободни ръцете и очи на пътя, за да се осигури тяхната безопасност в движение.

Повече от един милиард часа се прекарват в пътуване всяка година само в САЩ и макар че не е безопасно да се използват уеб сайтове или приложения за изпълнение на задачи по време на шофиране, интерфейсът на асистентите може да предостави повече интересни функционалности, обхващайки потребителите на автомобили.

В по-общ план, през 2019 г. гласовият асистент ще се превърне от обикновен инструмент в пълноправна парадигма на потребителския интерфейс, също толкова важна, колкото уеб или мобилността, заключава анализът на Samsung.

Коментар