Доставчикът на облачни услуги Dropbox стана поредната технологична компания в Сан Франциско, която направи норма дистанционната работа на служителите. Ако все пак те искат да се срещнат или да работят заедно, компанията предлага т.нар. „Dropbox Studios”.
Dropbox обяви вчера, че повече няма да изисква от служителите да влизат в нейните офиси, като вместо това ще превърне отдалечената работа в стандартна практика, дори след като приключи пандемията от коронавирус.
„Отдалечената работа (извън офис) ще бъде основното преживяване за всички служители и ежедневно подразбиране за индивидуална работа”, заявиха от ръководството на компанията в блог публикация.
За служители, които трябва да се срещнат или да работят заедно, компанията създава т.нар. „Dropbox Studios” в Сан Франциско, Сиатъл, Остин и Дъблин, когато е възможно това да се направи безопасно. Същевременно, Dropbox разшири задължителната си политика за работа от дома до юни 2021 г.
Студиа за срещи ще има на всички места, в които компанията оперира с офиси – независимо дали това са специални помещения с дългосрочни договори за наем и висока концентрация на служители (Сан Франциско, Сиатъл, Остин и Дъблин за начало) или офиси в други локации. Към края на миналата година Dropbox разполагаше с 2800 служители.
Все повече компании започват да възприемат дистанционната работа като постоянен вариант, поради пандемията Covid-19. Twitter и Square позволиха на служителите да работят от вкъщи „завинаги”, докато Microsoft заяви, че служителите ще имат по-голяма гъвкавост да работят от вкъщи.
Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг прогнозира през май, че 50% от служителите ще работят отдалечено през следващото десетилетие, припомня CNBC.
Без натиска всеки ден да влизат в офис, някои служители предпочетоха да се изнесат от Силициевата долина, търсейки по-достъпни и по-големи жилища. Това намали цените на наемите в Сан Франциско, който исторически е най-скъпото място за живот в района.
Така например, средният наем за двустаен апартамент в Сан Франциско е спаднал с повече от 20%, в сравнение с преди година, и сега е около 2830 долара, според доклад на стартиращата компания за недвижими имоти Zumper. Това е най-големият спад, регистриран от компанията.