Тестват летящи таксита в небето над Сеул

Безпилотният летящ автомобил EHang без хора на борда прелетя 1,8 километра над Сеул
(снимка: EHang)

Столицата на Южна Корея се превърна в полигон за изпитания на пътнически безпилотни летателни апарати EHang. Летящите таксита от фантастични проекти стават реалност – първият такъв дрон вече премина тестове в небето над Сеул.

Южна Корея, която възнамерява да започне пълноценно използване на безпилотни летателни апарати за превоз на пътници в столичните райони до 2025 г., проведе първите тестове на летящи таксита в градска среда, съобщи The ​​Korea Herald.

По време на тестовете е използван двуместен пътнически безпилотен самолет, произведен от китайската компания EHang. Дронът, който беше тестван без хора на борда, прелетя 1,8 км около парка Йойдо Ханганг, моста Соган, моста Бамсом и моста Мапо на височина 50 метра. Целият полет е отнел около 7 минути.

Безпилотният летателен апарат се контролира от новата програма K-drone, разработена от южнокорейски специалисти. Системата е способна да управлява едновременно няколко безпилотни летателни апарати, като изготвя маршрутите, така че дроновете да не се сблъскват помежду си.

В допълнение към китайската компания, южнокорейските производители Hyundai Motor и Hanwha Systems разработват свои дронове за превоз на пътници. Такъв е Butterfly – личен летящ автомобил, в създаването на който участват и американски специалисти от Overair.

Южнокорейският личен самолет (PAV), чиято премиера бе в началото на 2020 г., ще бъде тестван на летището в Инчхон. Като част от проекта Hanwha Systems възнамерява да създаде не само самолет, но и наземен безпилотен апарат Purpose Built Vehicle (PBV), който ще бъде свързан с хъбове, разпръснати из целия град. Хъбът ще служи като точка за кацане и излитане на PAV, както и за база на наземните PBV превозни средства.

Коментари по темата: „Тестват летящи таксита в небето над Сеул”

добавете коментар...

  1. Българин

    Авто – сам
    Мобиле – движение

    Няма общо с колела. Но за останалото съм съгласен 🙂

  2. ха

    Летящи автомобили на база на дронове е загубена кауза по начало. Ако не може автомобилът да преминава в режим на стандартен самолет, то разходът за енергия при придвижването е необосновано голям и така технологията безперспективна. От друга страна летящите автомобили, които нямат вертикално излитане също са неизползваеми в градски условия.
    Накрая се чудя, защо на голяма част от тези продукти им викат автомобили, след като нямат колела, т. е. не могат да се движат по земята. Това ограничение също възпрепятства ползването им като таксита и ги прави от вида на транспортни средства от вид “градски транспорт”.

Коментар