Съмнения и надежди относно продуктивността в хибридната среда

Обучения, решаване на проблеми и брейнсторминг се случват най-добре присъствено, в офиса, смятат служителите в ерата на хибридната работа (снимка: CC0 Public Domain)

Недоверие и надежди се крият в умовете на работещите хора, когато става дума за продуктивността в хибридна работна среда, установи нов доклад на платформата Envoy. Според анализа, 94% от работниците вярват, че техните мениджъри им имат пълно доверие при вършенето на работата отдалечено. В същото време само четвърт от служителите се доверяват на колегите си да изпълнят задачите си извън офиса.

Няма съмнение, че културата на работното място е претърпяла радикална промяна през последните няколко години, според Лари Гадеа, главен изпълнителен директор и основател на Envoy. „По-малкото видимост в офиса изкривява възприятията и поражда недоверие към всички и всичко, като се започне от ръководството и се продължи надолу до последния служител“, каза Гадеа в изявление. „Сега мениджърите осъзнават, че взаимоотношенията и доверието, които служителите развиват при лично общуване, са от решаващо значение за успешното изпълнение на работата, особено в днешната смесена среда“, добавя той.

Работата в екип е по-важна

Повече от половината офис служители (54%) казват, че техните мениджъри ценят груповата продуктивност и че тя е по-важна от индивидуалното представяне.

Мъжете (58%) са по-склонни да вярват, че мениджърите дават приоритет на груповата производителност пред индивидуалното представяне, според доклада. Само 49% от техните колеги жени са на същото мнение, сочи проучването, проведено сред 1000 служители.

„Когато присъстват физически на едно място, екипите могат да се адаптират и да решават сложни проблеми по-бързо и по-ефективно, отколкото ако всеки е в изолация“, казва Гадеа.

Задачи, които се изпълняват най-добре в офиса

Почти всеки служител (98%) от анкетираните казва, че вярва, че определени работни дейности могат да бъдат извършени по-добре в офиса, отколкото от разстояние. Начело в списъка са обучение и тренинг (54%), решаване на проблеми (53%) и сесии за сътрудничество (50%). В дъното на списъка са управлението на конфликти (37%) и срещите с хора, външни за организацията (35%).

Подем в микромениджмънта на служителите в офиса

Въпреки че повечето анкетирани служители вярват, че техните мениджъри им имат доверие, 44% от анкетираните споделят, че са преживели подем в микромениджмънта, след като са се върнали на работното място. Тридесет и осем процента твърдят, че микроуправлението е същото, независимо дали в офиса или отдалечено. 18% казват, че контролиращото поведение е намаляло след завръщането им.

Препоръки на служителите към работодателите

Този нов доклад на Envoy установява, че в днешните времена на икономически натиск и съкращения повечето работници намират видимостта на офиса за критично предимство. 92% казват, че срещането с колеги в офиса подобрява сигурността на работата им, дори и само леко. Близо двама от всеки всеки петима смятат, че това значително повишава вероятността им да запазят позицията си.

На въпроса какви промени биха помогнали на компанията им да успее по време на потенциална рецесия, 56% от работниците посочват подобряване на оперативната ефективност. Петдесет и три процента казват, че предоставянето на повече гъвкавост на хората ще има значение. Едновременно с това 44% вярват, че засиленият фокус върху фирмената култура или силните страни ще помогне на компанията им да оцелее. Четирима от всеки десет анкетирани споменават съкращения, намаляване на заплатите на ръководителите или други мерки за намаляване на разходите.

„Служителите имат право“, каза Гадеа. „Първите три приоритета в списъка на всеки лидер на работното място са ефективност, ефективност и ефективност. Виждаме, че използването на данни на работното място нараства експоненциално. Мениджърите се стремят всячески да извлекат най-голяма възвръщаемост на инвестициите в офис-пространствата – и обобщените данни могат да помогнат за измерване на ефективността на дадена стратегия или да помогнат за спестяване на наем.“

Коментар