Социалните мрежи са като зараза, твърдят учени

Влиянието на позитивните съобщения е по-силно от това на негативните, установи проучване

Влиянието на позитивните съобщения е по-силно от това на негативните, установи проучване

Хората, които общуват в социални мрежи, се заразяват от настроенията на своите приятели, установи проучване на изследователи от Калифорнийския университет в Сан Диего.

Твърди се обаче, че влиянието на позитивните съобщения е по-силно от това на негативните. Изследването стъпва на анализ на 1 милиард статуса от 100 милиона потребители на Facebook в периода от януари 2009 г. до март 2012 г.

Позитивните статуси предизвикват положителна реакция с голям обхват и влияние. За разлика, негативните мнения стават причина за вълна от също толкова негативни съобщения в социалната мрежа.

В хода на проучването всички съобщения са обработвани чрез компютърна програма, която е оценявала емоционалната съставка на всеки обновен статус. За подобряване на обективността на експеримента са били изключени постове, които са свързани с промени във времето, тъй като при дъжд негативните съобщения се увеличават с 1,16%, а позитивните намаляват с 1,19%.

Установено е, че средно всеки нов негативен пост поражда 1,29 аналогични съобщения сред приятели. В същото време, всяко позитивно мнение води след себе си средно по 1,74 позитивни обновления на статуси.

Резултатите от изследването показват категорично, че емоциите се разпространяват в социалните мрежи бързо, подобно на зараза и могат да влияят на настроенията на огромен брой хора.

Коментари по темата: „Социалните мрежи са като зараза, твърдят учени”

добавете коментар...

  1. Потребител

    Хубаво е когато се “открива топлата вода или Америка” – естесвено е че емоциите се разпространяват (нали затова са емоции) чрез съответната съобщителна страна – в случая това е мрежата, както и различните нейни реални приложения като социалните мрежи.

  2. Петър

    Благодарение и на жените като най-големите носителки и преносителки на всякакъв вид зарази.

Коментар