Три основни насоки за социален бизнес са заложени в новия облик на IBM Connections, системата за корпоративна социална среда на IBM, стана ясно на конференцията IBM Connect Sofia 2014.
Първата основна посока в новия формат на платформата е насърчаването на ангажираността на клиентите. Това се постига чрез засилване на преживяванията посредством всички възможни дигитални канали – сайтове, онлайн магазини, функции по споделяне.
Създаването на по-„умна” работна сила и овластяването на служителите така, че да могат да създават повече иновации, са другите две направления в промените, с които идват новите продукти от софтуерното портфолио на IBM.
„Цялото портфолио на IBM вече e напълно интегрирано, всяка система работи гладко с всички останали”, заяви Мирослав Долапчиев, ръководител отдел „Решения за съвместна работа” в Ай Би Ес България.
Промяната във философията е отразена и в самото име на платформата – „Connections”. Подчинени на общото наименование са всички вътрешни системи – за електронна поща, чат, споделяне на файлове и т.н.
Това е социална мрежа за бизнеса – вътрешно-корпоративна, вътрешно-организационна мрежа, която подпомага работата и организацията на хората във фирмата, ползвайки технологиите Уеб 2, обобщи Долапчиев.
Основен принцип в системата е лесното включване на нови хора. Всички работни функции са организирани така, че да ангажират на емоционално ниво – възможности за споделяне на мнения и документи, лесни коментари, бързи прегледи на „визитки” и т.н. Мобилността е на първо място – всичко, което се разработва, се прави първо с мисъл за използване върху мобилните устройства – смартфони, таблети и др., разкриха от Ай Би Ес България.
Най-съществената особеност за бизнеса обаче е фактът, че „Connections” ще се появи първо във вид на облачна услуга, а едва след това – във вид на система за „индивидуална” инсталация за фирмите. Следва се принципът „mobile first, always cloud”. Това значи, че системите стават достъпни първо през облака, а след това за индивидуална инсталация в дадена организация.