Доверието е ключовият обвързващ фактор на българските служители с компанията, в която работят. Това каза Луис Агилар Кантарино от Kenexa – компания, специализирана в областта на човешките ресурси и придобита миналата година от IBM, по време на конференцията IBM Connect Sofia 2014.
Ако служителите се доверяват на своя изпълнителен директор, на визията и мисията на компанията, нараства вероятността да останат по-дълго в нея.
Емоционалната ангажираност на служителите не остава неоценена от мениджърския екип, показва проучване сред изпълнителните директори на IBM Institute of Business Value. Според него, 71% от СЕО-тата оценяват човешкия ресурс като най-значимия капитал за устойчивото развитие на компанията.
Въпреки това CEO-тата се сблъскват със сериозни предизвикателства при управлението на служителите си. На първо място въпросите, които вълнуват мениджърите, са свързани с таланта на служителите и дали правилните хора вършат правилната работа.
Друго сериозно притеснение е свързано с наличието на най-добрата възможна информация при вземане на решения за работната среда. „При нас решенията, касаещи работната среда, се вземат на ниво отделен служител”, коментира Луис Агилар Кантарино.
Проучването на IBM Institute of Business Value показва още, че въпреки повишаващата се значимост на човешкия ресурс, изпълнителните директори не се обръщат за стратегически съвети към главните HR мениджъри. Едва 35 на сто от СЕО-тата се допитват до тях при определяне на бизнес стратегията.
Луис Агилар Кантарино подчерта, че през следващите години най-много ще се развият уменията за колаборация и съвместна работа, както и желанието за самоусъвършенстване на служителите.