Германия планира да пусне първия в света пътнически влак с водородно гориво, съобщиха от френския производител Alstom, който ще изпъллни поръчката.
През седмицата Alstom демонстрира локомотив от бъдещия влак, работещ на водород и известен като Coradia iLint. Очаква се Германия да пусне първия водороден влак през декември 2017 г. по маршрута Букстехуде – Куксхафен, със спирки в Бремерфорде и Бремерхафен.
Coradia iLint развива скорост до 140 км/ч и може да измине разстояние от 600-800 км с едно зареждане с водород. Презареждането с гориво ще се извършва на спирките по маршрута.
Главното предимство на водородния влак е, че не причинява вреди на околната среда, поради нулевите въглеродни емисии. Изтъква се също така тихата му работа, в сравнение с обикновените дизелови влакове.
Германия възнамерява постепенно да замени всичките си съществуващи влакове с водородни. Подобни планове кроят и други европейски страни, вкл. Норвегия, Дания и Холандия.
Платформата Coradia iLint е разработка на френската компания Alstom. Водородният локомотив беше представен преди броени дни на InnoTrans – най-големия панаир на компании от железопътната индустрия.
Пробвай в дъждовно време, с чадър в ръка(метална рамка) да пресечеш гара(не през подлеза :). Докато преминаваш пипни метала. Ще чуеш бръмчене. Може и искрички да видиш. Иначе съм и за създаването на такива влакове, но това с водорода май ще излезе доста скъпо в доста отношения. Четох преди време, че в Китай са пуснали някакъв влак само на кондензатори. Зареждат се на всяка гара докато слизат пътниците, но за не много голями междугарови разстояния разбирасе.
E не, не вярвам, че е 27 киловолта по кабелЯ дето под него минават хора в дъжд, близо е до дървета и пр. Вероятно 27 киловолта е докараното от подстанция напрежение и после се преобразува на по-малко. Ще питам.
Еми да, не се развиват влаковете. Това казвам и аз. Що се отнася до поддръжката…не си запознат. Електрическата мрежа работи на 27 киловолта и си е доста ефективна. Познавам хора, които работят в така наречените “подрайони” и подстанции. Поддържа се от доста малко хора.
Да бе страшно напред можеше да е с влаковете, особено с влакове проектирани и произведени последно 1970. И имащи максимална скорост 80 км/ч. И не, че съм абсолютно сигурен, но освен електрификация друго май нямаме общо с влакове. Знам само за руски, румънски и чешки влакове и вагони, като изключим Сименсите.
Пак не съм сигурен, но мисля, че не е лесно да се потдържа относително невисоко (мисля 500 В беше), но фиксирано напрежение в дълги участъци при сериозна консумация на ток и съответно сериозни падове на напрежение.
Примерно ако пращаш електроенергия от София за Варна ще използваш електропровод от няколко стотин хиляди волта, примерно 300 000 за да избегнеш загубите до мин. А за влака си остават 500 по цялото трасе (София Варна)
И другото вероятно е трудното управление на големите тягови токове което все още си остава предизвикателство пред съвременната технология.
Нямат никакъв проблем. Супер са си стандартните електрически влакове. Проблема е, че не им се инвестира в електрифициране на участъците където няма изградена мрежа, като например Англия. Извън градовете на малко места имат електрификация въпреки че имат много влакове и си ги карат на нафта, което като го видях ми се стори доста странно. Даже преди време българска бригада от БДЖ ходи да им прави електрификация на някаква отсечка. България можеше да бъде много напред с влаковете но умишлено ги съсипаха.
Не разбирам какъв е проблема на стандартните електрически влакове.