Първите в света 14 водородни влака ще влязат в експлоатация през март 2022 г. в Долна Саксония, Германия, съобщиха от компанията Alstom, която представи своя Coradia iLint на онлайн събитие с журналисти от цял свят.
„Половината от железопътните линии в Европа не са електрифицирани и ние намерихме решението за това – влак с нулеви емисии на водород. Тази технология ще изиграе основна роля в декарбонизацията на сектора”, заяви Анри Пупар-Лафарж, председател на Борда на директорите и главен изпълнителен директор на Alstom.
От 2018 г. досега Coradia iLint е изминал повече от 200 000 км в активно тестване с пътнически услуги, уточниха от компанията.
„Технологията вече е изпитана и отговаря на всички изисквания: устойчивост, икономическа ефективност и удовлетвореност на клиентите”, заяви Кармен Швабъл, управляващ директор на железопътния оператор LNVG в Долна Саксония – компанията, която въвежда в експлоатация първите водородни влакове.
Водородните влакове предлагат чиста, надеждна и оптимална алтернатива за 46% от основните железопътни артерии в ЕС, които не са електрифицирани, обявиха от Alstom. Според компанията, до 2035 г. в Европа ще трябва да бъдат заменени над 5000 дизелови пътнически влака.
Новата технология бързо набира популярност. Alstom вече работи по нови договори за поръчки в Италия и Франция, стартира и пилотен проект в Обединеното кралство. Компанията проведе и успешни тестове в Австрия, Холандия и Германия.
„Водородът има основна роля за изпълнение на ангажиментите на ЕС за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г.”, каза Джан Лука Бачи, президент на Alstom Европа.
По неговите думи, налице е огромен интерес за инвестиции във водородни технологии в Централна и Източна Европа, в страни като Полша, Румъния, България и Гърция, които правят първи стъпки в популяризирането на тази технология.
„Средствата, които са предвидени за всяка страна членка на ЕС от Фонда за възстановяване, ще спомогнат за засилване на инвестициите в тази посока”, добави Джан Лука Бачи.
“колко енергия се губи да се произведе водород” колко много да е. Интересно в пустините колко енергия има.
Никъде не се спомена ,че българин е в основата на технологията която не е никак нова ама нали парички трябва да се печелят като нова технология
Щото тока се прави и съхранява ЕКО
анонимния смешник явно не може да мисли грам, колко енергия се губи да се произведе водород, да се съхранява и след това да се гори, електрическите превозни средства е истината и не случайно Мъск осмя водородните глупости.
“л” е голяма глупост.
Водородните превозни средства са голяма глупост