5 начина да накараме екипите да се чувстват ангажирани

Усещането за цел е сред най-важните условия за запазване на ангажираността на служителите
(снимка: CC0 Public Domain)

Дигиталната трансформация ще продължи да играе решаваща роля за всички бизнеси и през 2022 г. – и това означава, че ИТ специалистите, които изпълняват тези проекти, ще имат ключова роля за успеха на всяка организация.

Директорите по информационни технологии, които искат да извлекат най-доброто от своите технически екипи, трябва да направят така, че хората им да се чувства ангажирани с работата си. Петима известни експерти наскоро дадоха своите препоръки пред ZDNet за най-добри практики за поддържане на мотивацията, така че ИТ специалистите да са щастливи и продуктивни.

1. Чувство за цел

Най-добрият начин да запазим ангажираността на хората е да им дадем чувството за цел, казва Майкъл Коул, технически директор на European Tour и Ryder Cup. Ръководенето на екипи във време на пандемия е дало на всички мениджъри много по-остро усещане за това колко важна е ангажираността, смята Коул. Въпреки че всички се сблъскаха с една и съща буря, стратегиите за справяне се оказаха много различни.

„Отговорът тогава не беше да казвам на хората, че „вижте, всичко ще бъде наред. Ще намерим начин да го преодолеем”. Ключовото беше да им дадем истинската цел, да им посочим крайна дестинация”, казва Коул.

Сега той търси как да помогне на организацията си да използва технологията за изпълнение на по-нататъшни проекти за дигитална трансформация. Убеден е, че фокусът върху целта ще остане от първостепенно значение през 2022 г. и занапред. „Става дума за това да се уверя, че всеки от моите преки подчинени и всеки член на съответните им екипи продължава да има предвид тази цел”.

2. Ясна комуникация

Най-добрите ИТ лидери наистина слушат хората от своите екипи. Нещо повече, те не просто слушат – те действат според това, което чуват. Така казва Бев Уайт, главен изпълнителен директор по подобор на кадри в Харви Наш.

„Ангажимент е много злепоставена дума, но по същество, ако наистина те слушам и ти знаеш, че действам според това, което ми казваш – има огромно значение”, казва тя. Според Уайт, ефективното ангажиране започва от върха на организацията. Подобно на други експерти тя вярва, че яснотата относно целта и визията е от съществено значение, както и способността да се комуникира на ясен език.

„Често виждаме „цветни” думи или изявления, които всъщност не означават много. Вместо това трябва да имаме ясна визия и като дигитален лидер да интерпретираме. Работете с екипа си така: „Цялата компания казва, че това е нейната цел. Как ние бихме тълкували това в работата, която вършим?”

3. Вземане под внимание на мнението и гледните точки на всеки

Отворената комуникация е ключът към ефективното ангажиране, смята Брайън Рош, директор по информационни технологии в летище Джордж Бест Белфаст Сити. „Аз и старшите ми колеги сядаме всяка седмица за час или два и обсъждаме всичко”, казва той. „Говорим за текущи проекти и вземаме предвид мнението и гледните точки на всеки”.

Рош казва, че тези видове дебати трябва да включват екипа за ИТ поддръжка. В крайна сметка именно тези специалисти по поддръжка управляват технологиите ежедневно. Като имат глас, ИТ специалистите се чувстват по-въвлечени в процеса.

„Ние разбиваме всичко. Давам на екипа отговорност и правомощия да вземат решения. И те промениха начина си на работа: от инженери с много реактивна позиция се превърнаха в специалисти с напълно проактивна позиция”, казва Рош.

„Всичко е свързано с постоянна и открита комуникация. Налице е причина всички ние да имаме две уши и една уста. Важно е да слушате и разбирате нуждите на вашия екип, не само на техническа основа, но като процес, образование и културна основа. Резултатът е, че екипът е по-продуктивен от други екипи, които са 10 пъти по-многобройни от нашия”.

4. Фокус върху стойността, настроенията и ползите

Работата трябва да има смисъл. И хората трябва да усещат този смисъл, споделя Шери Роудс, CIO в Workday. „Мисля, че осъзнаването на важността и стойността на свършената работа е най-важно, защото хората искат да постигнат нещо смислено”, казва тя. Когато хората влагат цялата си страст в това, което правят, те имат нужда да почувстват как резултатът от труда им променя живота на онези, които използват крайния продукт от свършеното. Това дава чувство за стойност, мотивира допълнително.

Комуникацията може да е многоканална и разностранна. Важно е да се уловят настроенията, подчертава Роудс.

„Това ви помага да разберете основните теми и как можете да работите, за да подобрите картината”, казва тя. Според нея, общуването не може да е като „радиоточка”, еднопосочно. Задължително е да е двупосочно. Когато служителите усещат, че обратната връзка от тях бива зачитана, че са уважени техните настроения, те се чувстват добре и са мотивирани.

Като част от това е важно от какво могат да се възползват служителите. Независимо дали става въпрос за родителски отпуск или гъвкаво работно време – когато хората усещат, че получават нещо ценно срещу своята всеотдайност, това ги ангажира. „Това са всички видове неща, които хората вплитат в оценката си на компанията, преди да сменят работата си”.

5. Окуражаваща среда за творчески идеи

Миа Сорги, директор за дигиталните продукти и преживявания в PepsiCo Europe, помага за прокарването на водещи иновации в клиентското изживяване за своята организация. „Когато правите трансформация, това може да бъде изключително смислено, особено когато говорите за иновации или нововъзникващи технологии”, казва тя. „Ако можете да изведете тези технологии на преден план в мащаба на компания като PepsiCo, това е мощен инструмент”.

Сорги вярва, че е жизненоважно да се създаде окуражаваща среда, в която се оценява приносът на всеки отделен човек. „Това е особено ценно за хора, които работят в… област, която другите хора не разбират или смятат, че е малко „встрани”. Овластяването на подобни хора е от решаващо значение, защото именно там се случва иновацията”, казва тя.

Коментар