Винс Майър и Майкъл Тъкър, водещи на подкаста „Отвъд сценария”, смятали, че знаят какво иска публиката за следващия им епизод: дълбоко потапяне в „Назад към бъдещето”. За да бъдат сигурни обаче, решили да анкетират своите слушатели. Направили анкетата си там, където феновете и без друго най-активно слушат тяхното шоу – в Spotify – и използвали новия му инструмент за допитване, за да потърсят нагласите на публиката. Изненада – мнозинството поискало „Кръстникът”.
„[Анкетите] позволяват на технологията да навакса по някакъв начин”, казва Тъкър в публикация на The Verge. „Мястото, където хората действително слушат, е такова, че вече могат и да участват”. Въпреки че двамата водещи са започнали да използват анкети едва през последната година, те са единодушни, че слушателите напират да изкажат своето мнение. Хората искат да бъдат чути.
„Подкастингът винаги е бил като еднопосочна улица”, коментира Майк Миняно, ръководител на платформата за съдържание в Spotify. „Създател публикува съдържание, публиката слуша – това е”. Сега нещата се променят.
Анкетите идват
Интерактивните елементи си пробиват път в подкаст-пространството. Spotify дава възможност на всички свои създатели на Anchor да правят анкети, серии от въпроси и отговори, тестове на интерактивни реклами. Други приложения като Facebook се опитват да позволят на слушателите да оставят коментари – основна функция на YouTube. А приложенията за подкастинг в Китай вече позволяват на слушателите да създават „кръгове за слушане” и „дискусионни групи”.
„Когато за първи път изтеглих китайско приложение за подкасти, бях шокирана от това колко интерактивни са те”, пише Хелън Ли. Според Майър, на много места по света хората все още не могат да си представят да се даде възможност на слушателите за незабавна обратна връзка.
Бъдещето е интерактивно
В току-що стартиралото приложение Fireside първото нещо, което вижда човек, когато отиде на уебсайта му, е надпис с голям, смел, бял шрифт: „Бъдещето на забавлението е интерактивно”. Същото е и с Twitch. „Ние изграждаме общности около съдържание на живо, което е интерактивно, разнообразно и винаги от следващо ниво”, казват създателите му.
В случая с Fireside зрителите могат да реагират с емоджи, да зададат въпрос или да оставят писмен коментар. В Twitch слушателите могат да платят името им да се появи във видеото на любимия им стриймър и да се присъединят към коментаторите.
Amazon пък изглежда като да работи и върху нещо специфично за областта. В неотдавнашно проучване компанията спомена възможността за функция за допитване.
„Всъщност все още не сме видели някой да „разбие кода” на истинската интерактивност слушател-създател в платформите за слушане”, казва Миняно. „Мисля, че това е просто естествената еволюция на съдържанието и медиите в интернет и, че можем да се надяваме най-накрая и при подкастинга да настигнем останалите медии”.
Жестово управление
Не само, че подкастинг-сферата става все по-интерактивна, но се търсят и начини това да става по-естествено. Backtracks – платформа за анализ и реклама в подкасти – е разработила SDK, който се свързва с AirPods за откриване на жестове с глава. Така би било възможно една подкаст-реклама да завърши с нещо като „Поклати глава, за да узнаеш повече” и да ти даде шанс да се задълбочиш в дадена тема. Изпълнителният директор на Backtracks Джонатан Гил вижда това като по-приятно и по-естествено решение.
„Една от причините да правим това като част от слушането е, че човек може да ходи, да тича, да е в къщата си и да шета и ако водещият зададе въпрос или прикани към взаимодействате, можете да откликнете с кимане, вместо да търсите телефона си, за да забиете поглед в екрана”.
Една от най-големите причини за този стремеж към повече интерактивност е надеждата, че подкастите ще станат по-привлекателни. Ако слушателите могат да говорят с любимия си водещ и да се създаде общност в дадено приложение, има вероятност повечето хора да станат редовни посетители. След това, разбира се, идва функцията за реклами – особено критична функция в аудиото.
Стигнахме до радио шоутата от 60-те и 70-те години 🙂
Прекрасно , Интерактивно
Това било “бъдещето” , а то се оказа добре познатото МИНАЛО.