Грешки в интервютата за работа отблъскват разработчиците

Наличието на твърде много „кръгове” на интервюта е „червена лампа” за кандидатите
(снимка: CC0 Public Domain)

Проучване сред 1108 софтуерни инженери, проведено от Terminal, установи, че „счупени” интервюта възпрепятстват наемането на кандидатите. Това в крайна сметка коства на работодателите така необходимите им технологични таланти.

Проучването, за което съобщава ZDNet, е проведено сред повече от 1100 софтуерни инженери в САЩ, Канада и Латинска Америка. То показва, че разработчиците са склонни да откажат възможност за работа, ако процесът на интервюто се окаже „разочароващ”.

Докладът State of Engineering 2021 report разкрива, че повече от половината (56%) от кандидатстващите разработчици се отказват, ако процесът на интервюто е неорганизиран, а 49% казват, че е по-вероятно да се откажат от работата, ако са интервюирани от човек, който не разбира от технологията и нейната роля.

48% от анкетираните са заявили, че дългите забавяния биха ги накарали да поставят под въпрос решението си да се борят за съответната позиция. 46% казват, че наличието на твърде много „кръгове” на интервюта е „червена лампа” и са склонни да се откажат.

Проучването на Terminal сочи още, че разработчиците са по-склонни да откажат работа поради разочарования от наемането на персонал в сравнение с миналата година.

Общо 97% от софтуерните инженери, анкетирани от Terminal, са споделили поне един проблем с процеса на интервюто за работа. Сред най-често посочваните проблеми са:

  • твърде много кръгове на интервюиране (59%);
  • твърде общи интервюта (49%);
  • дълги забавяния (43%).

В момент на нарастващ недостиг на технически умения, който се задълбочава още повече от глобалната пандемия, „компаниите трябва да поправят тези процеси на наемане или да рискуват да загубят елитни кандидати”, казват от Terminal. Проучването сочи още, че 64% от разработчиците съобщават за недостиг на софтуерни инженери в своята компания.

„Въпреки свиването на някои компании тази година поради пандемията, нашите данни показват, че търсенето на инженерни таланти все още далеч надхвърля предлагането”, се казва в доклада на Terminal. „Процесите на набиране и интервюиране остават далеч от идеалните. Инженерите по света продължават да съобщават за много разочарования от тези части на процеса на наемане”, се добавя в доклада.

А какво привлича хората към дадена позиция в дадена компания? Според проучването, заплащането остава най-важният фактор. От значение обаче е работата да е вълнуваща, да има добра фирмена култура и да са налице ясни възможности за кариерно израстване.

Изследването на Terminal също така анализира и отношението на разработчиците на софтуер към дистанционната работа, която преживя бум през последните 18 месеца след масовото затваряне на офиси през 2020 г. и последващия скок в наемането през 2021 г. Излиза, че само 20% от разработчиците са работили отдалечено преди „ерата Ковид”. Сега обаче цели 86% работят дистанционно.

Нагласите на софтуерните инженери разкриват, че повечето от тях предпочитат да могат да продължат да работят дистанционно поне през част от времето: осем от всеки 10 респонденти казват, че искат възможност да работят както у дома, така и в офис в бъдеще, докато 29% искат да работят дистанционно през 100% от времето.

В същото време разработчиците не подкрепят принципа на „заплащане според местоположението”, който някои компании практикуват. Четвърт от анкетираните в проучването на Terminal казват, че биха приели намаление на заплатите въз основа на местоположението, само ако разходите за живот спаднат с поне 20%; междувременно 24% заявяват, че ще напуснат компанията си, ако бъде въведен принципът на заплащане в зависимост от местоположението.

Изследването също така показва, че компаниите все повече възприемат отдалечените и „хибридните” възможности за работа на служителите. Много от фирмите обаче все още не са коригирали пакета си от обезщетения, за да подкрепят дистанционната работна сила. По-малко от половината от работодателите предлагат възможности като дистанционно обучение и развитие, технологии и инструменти за производителност, услуги за психично здраве или комунални услуги, стипендии за домашен офис за подпомагане на отдалечено работещите.

Почти половината (48%) от анкетираните класират гъвкавото работно време като едно от трите си най-важни искания при работа отдалечено. 26% от инженерите сочат като много съществени и услугите в областта на психичното здраве. Възможностите за дистанционно обучение и развитие и подпомагане на грижите за децата също се разглеждат като важни за отдалечените работници.

Такива „удобства” могат да се окажат от решаващо значение за привличане и задържане на квалифицирани технологични работници, посочват експертите от компанията.

„Инженерите от целия свят настояват за гъвкави възможности за работа и екстри, които да отговарят по-добре на техните нужди. Това ще изисква от работодателите да направят големи промени, за да се конкурират за талантите и да запазят съществуващите си служители”, обобщават от Terminal.

Коментари по темата: „Грешки в интервютата за работа отблъскват разработчиците”

добавете коментар...

  1. да

    да преведа статията
    кандидатът усеще че участва в нагласен цирк
    с цел да си нагласят техен човек
    някаква женица му губи времето
    а някакъв уж спец му задава въпроси с цел да намери къде нещо не знае
    за да го скъса
    затова не участваме в такива нагласени простоотии
    на кой то му трябва специалист да си намери

  2. Джигит Бардо

    То па една работа

  3. Blah

    “…осем от всеки 10 респонденти казват, че искат възможност да работят както у дома, така и в офис в бъдеще, докато 29% искат да работят дистанционно през 100% от времето…”

    Редактора може ли да обясни математиката тука, понеже по мои сметки излизат 109% респонденти?!

Коментар