60% от служителите не вярват на колегите, работещи дистанционно

Повече от половината служители не вярват в добросъвестността на колегите си, работещи дистанционно (снимка: CC0 Public Domain)

Недоверието към колегите, работещи от дома, е нов проблем, с който бизнес-лидерите и HR мениджърите ще трябва да се борят в ерата на хибридната работа. Оказва се, че редица служители не вярват, че могат да разчитат на своите колеги, работещи дистанционно, да свършат работата, която се иска от тях.

Данните излязоха на бял свят от доклад на Cisco за въздействието на хибридната работа. Той установи, че не е необичайно работещ човек да смята себе си за по-надежден от своите колеги от гледна точка на продуктивността при работа от дома. В проучването сред 1050 служители в Обединеното кралство 75% от респондентите казват, че техният мениджър им вярва, че са продуктивни, докато работят от разстояние, ала само 61% смятат, че и на колегите им може да се има доверие, че работят продуктивно от дома.

Изглежда, че изграждането и поддържането на доверие може да е по-трудно при организациите, които са се насочили към хибридна работа. Това е предизвикателство за фирмите, които са решили да се възползват от многобройните ползи от подобен модел на работа.

Множество проучвания от последните месеци потвърдиха, че положителните ефекти са сериозни. Това включва драстично повишено чувство на благополучие сред работещите, като 79% от анкетираните казват, че способността да работят отвсякъде ги е направила по-щастливи. Наред с това работещите са по-спокойни и по-съсредоточени, затова не е странно, че 57% твърдят, че тяхната производителност и качеството на работата им са се подобрили.

„Ясно е, че хибридната работа ще остане част от практиката и има основателна причина да е така, тъй като служителите и бизнесите виждат осезаеми ползи по ключови показатели – от подобреното цялостно благосъстояние на служителите до по-добрата производителност“, казва Джен Шерлер-Гормли, ръководител на отдел „Хора и общности” в Cisco UK & Ireland.

Данните от проучването обаче разкриват, че сега бизнес-лидерите трябва да измислят как да създадат и поддържат приобщаваща среда, доминирана от чувството на равнопоставеност и взаимно уважение, независимо от това кой служител откъде работи.

„Трябва да се направи повече, за да се използват напълно възможностите на хибридното работно бъдеще, особено от гледна точка на изграждането на приобщаваща култура, разработването на стратегии за ангажиране на служителите и внедряването на технологична инфраструктура, която да постигне нивата на готовност на служителите“, казва Шерлер.

Отвъд този проблем докладът на Cisco рисува цялостно положителна картина на хибридната работа, която през последните години стана предпочитан модел за много служители.

Почти три четвърти от респондентите (72%) казват, че хибридната и дистанционната работа са подобрили различни аспекти на тяхното емоционално, финансово, психическо, физическо и социално благополучие. Времето извън офиса е подобрило баланса между професионалния и личния живот за 78% от служителите. Основен принос за тези позитивни ефекти имат по-гъвкавите работни графици (57%) и намаляването или премахването на пътуването до работното място (63%).

Приблизително половината (45%) от анкетираните работници казват, че хибридната работа е помогнала за намаляване на техните нива на стрес. 65% казват, че тя е подобрила семейните им отношения. Също така 64% от анкетираните казват, че работата от разстояние им е помогнала да подобрят физическата си годност, било чрез повече упражнения или по-добро хранене.

За хибридната работа има и финансова мотивация. 78% от респондентите смятат, че финансовото им благополучие се е подобрило, когато работят от разстояние, било то заради спестяване на гориво или на разходи за пътуване (89%), както и заради намалените разходи за хранене навън и развлечения (72%). Средната стойност на спестяването е толкова съществена, че за една година биха се натрупали приблизително две средни заплати.

Коментари по темата: „60% от служителите не вярват на колегите, работещи дистанционно”

добавете коментар...

  1. :o)

    Браво Евче, вашата фирма е супер 🙂
    Има ли и начин да свържете директно клавиатурата с ток и като непокорния служител се върне на 11-тата минута от кенефа да го удря ток и да подскача
    като маймунка? 😀

  2. Фофу

    До готвача от кухнята. Първо общо 16 год съм тази област, сменил съм поне 7 работни места включително и в чужденеция и да ти кажа, видял съм доста неща и едва ли точно ти ще можеш да ми кажеш нещо ново.
    Аз си върша работата и не ме интересува НИКОЙ. Колко били тия, ония, чистачка хгигиенистка, ами не идва от моя джоб. За мен е важно колко ВЛИЗА в моя джоб и какво отношението към мен и гледам да си върша работата колкто може по-добре. Ако не ме устройва, вечер и събота и неделя попреговрям материята и започвам нови работни кандидатури. Пример – имах меринджай който от самото начало забелязах, че си има любим кръг от хора и след като след 6 месеца ме пропусна да ми вдигне заплата и леко понатягваше да покзава кой е шефа, на 8 вече ме нямаше.

    И не кланям на проект меринджея си, а следя да имаме колегиални и коректни отношение.
    Ти ако си по непокорен смелчага, да не би да хвърляш по един бой на твоя сутрин, за да му показваш кой командва ?

    Може и да има такива фирми, дето описваш, въпреки, че очевидно си от тези хейтърчета дето все някой друг им крив от сутрин до вечер. Или си толкова некадърен, че стоиш и траеш, щото си знаеш, че на друго място нямаш шанс. Това при цялото търсене на ИТ специалсти …

    И само малоумник може да плющи глупости, че фирма с много хора и големи проекти може без проект меринджеи.

  3. от кухнята

    за Фофата дето се кланя на проект меринджея си
    да чете инфо от кухнята

    Анонимен
    преди 5 часа
    Понеже много питате ще ви обясня. В големите ИТ фирми на един истински програмист се падат около 50 паразита (хрантyтници). Жертвата е била от въпросните 50, водела се е тийм лидер (ръководител екип). Има също съпортъджии, бизнес анализатори, проджект лидери, 8 вида директори,
    даже и чистачката се пречка, че като отидеш сутрин рано да свършиш работа докато няма никого
    и тя идва с парцала да досажда и да овони на *** стаята.

  4. Фофу

    Точно така Йордане. В офиа зад всеки служител има камера и зад камерата по един шпиоН дето брои колко клавиша нацъкваш за минута. После вземат средна стойност и така ти определят заплатата. И всички проджект меринджеи за уволнение. И Jira също излизиа от бизнес.
    Оле Божке, света Дево от Гиаделупе, осмисляте ли или поне прочитате ли си глупостите.

  5. Йордан

    Е какво да вярваш на работниците? Всичките ми приятели до един споделят, че откакто работят от вкъщи, не им се събира повече от 3-4 часа работа на ден. А когато си в офиса всичко се вижда 🙂

  6. Фофу

    Не мога да повярвам, че някъде си следят с камери. Според мен това е стрес на макс целящ да принуди хората обратно в офиса.
    Хора, не сте ли чували за бога нещо за Jira, задания, спринтове и пр. То програмирането не е машинопис, че да гладат какво пиша постоянно. Понякога за 10 реда решение се налага да се ровя 2 дни.
    И какво значение има какво мислят колегите ми. Има си проджект мениджър с който рабоотя и който ме оценява..
    На 3 от основните места където съм бил не е имало никаво значение къде съм. Ходел съм в офиси по принуда. Но съм комуникрал с мениджърите основно по скайп и заданията или разписани на ексел и срокове или с Jira. От къщи щях да съм по-продуктивен, както е сега.

  7. й

    Баси глупостите, поне от 4 години работя като подизпълнител от вкъщи, ми то се вижда има ли резултат или не, дали работя от вкъщи, от плажа, от хижа в планината какво значение има, крайния продукт или е готов или не. Тия непотребни меринджейчета , поне искат да си оправдаят безсмисленото съществуване и много държат да има на кого да се правят на шефчета.

  8. Факиро

    Ева във вашата фирма скоро ще се наложи ти заедно със шефа ти да програмирате
    пускай камерата и почвайте да учите
    чака ви много работа

  9. Ева

    Изключването на камерата е в пряка зависимост с нищоправенето на дистанционно работещите. В нашата фирма правилото е 3 системни изключвания по над 10 мин всяко и следва предложение от HR или за нормален офис или за дисциплинарно уволнение.

  10. Факиро

    бизнес-лидерите и HR мениджърите
    могат сами да си свършат работата
    проблемът е че вече няма какаво да работят=няма кой да командват
    работа и слънце има всеки ден
    нас да не ни занимават

Коментар