Напоследък Facebook губи аудитория сред подрастващите. Поредно изследване потвърждава тази тенденция – популярността на мрежата сред 16-18-годишните е минимална.
По данни на Global Social Media Impact Study много тийнейджъри на възраст от 16 до 18 години избират Instagram, Twitter, Snapchat и WhatsApp вместо Facebook. Главната причина за бягство от най-голямата социална мрежа е растящият брой възрастни потребители в нея, т.е. родители, сочат резултатите от проучването в осем европейски страни.
Нивото на сложност или недостатъчната функционалност на алтернативните услуги не възпират младите хора да ги ползват. Също така тази аудитория не се тревожи особено от въпроси, свързани с неприкосновеността и достъпа до данните й от външни хора или организации, разкрива проучването.
Младежите обикновено водят частни разговори, споделят лични снимки и видео клипове през Skype или мобилни приложения от рода на WhatsApp, докато при публикации във Facebook сработва психологическа цензура.
Популярността на Facebook [при тази възрастова група] не само пада – в действителност услугата за тях отдавна е в миналото, коментира Даниел Милър, ръководител на група изследователи от медицинския колеж към Лондонския университет.
Повечето анкетирани изпитват смущение дори само от факта, че могат да ги асоциират с Facebook. Докато навремето родителите се безпокояха от влизането на децата им във Facebook, сега децата се оплакват, че родителите им настояват да публикуват актуализации на живота си в мрежата, допълва Милър.